Stora snordagen

Känsliga läsare varnas! (typ min mamma)..
 
Wiggo har idag vid 3 månader och 18 dagars ålder åkt på sin första riktiga förkylning, det råkar även vara 3 dagar före hans dopdag! Hoppas han hinner bli frisk innan dess, men han har ingen feber eller nått sånt iaf.
När han andas låter det ungefär som när man försöker suga ur dom sista dropparna ur en festis..
Det här är dessvärre inte alls bra för amningen eftersom han inte orkar suga ordentligt pga allt snor!
Så idag har det blivit lite mer ersättning, men dem klarar han inte heller utan bara kräks upp så imorrn ska jag ta en sväng till apoteket när Tom kommer hem och se om jag kan hitta någon lite mildare ersättning för han behöver det fortfarande eftersom han inte går upp tillräckligt i vikt!
 
Sen har Tom blivit "förkyld" med.. Ja jag har ju berättat innan hur det är här hemma när han är förkyld och nu har han ju blivit täppt i ena näsborren. Katastrof!! Gnäll, gnäll, suck och stön..
Ja det är ju som sagt tur att det inte är karlarna som föder barn.
 
När allt annat handlar om snor idag så kan ju berätta för er vad min kära lilla dotter berättade när vi satt och åt mellanmål i eftermiddags efter dagis.
Helt från ingenstans säger ungen: "idag har jag och Ester ätit snor bakom cykelförrådet"
Jag trodde jag skulle dö!! Inte enbart för att det är rätt äckligt, utan för att jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig.
Hennes tonläge, blick och fulla allvar går bara inte att beskriva! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback