Dagen som varit och komma skall

Jag har väl egentligen inget vettigt att skriva om så egentligen borde jag väl låta bli, men skit samma..

Natten till idag har jag sovit alldeles för lite. Igår när jag kom hem från jobbet så vaknade Novalie (troligtvis av ett kliande myggbett). Hon blev superpigg och skulle absolut inte sova! Själv hade jag en hej dundrande mensvärk så kag orkade faktiskt inte bry mig och vad hon ville och inte ville. Mer än något ville hon ligga i vår säng och sova och för att slippa tjat och gråt så gav jag efter och hon kröp nöjt ner med en mutflaska välling.
Själv knatade jag ner till soffan och låg vaken till och från fram till Tom åkte till jobbet vid 6 imorse, då fixade jag en ny mutflaska välling och gick upp.
Med en ny blöja och lite välling i magen så somnade hon om och sov till 10 iaf :)

När vi precis klivit upp så kom pappa och farfar på en snabbvisit. Dom skulle upp till värmland så det blev en liten fika innan dom begav sig igen! Novalie var på sitt bästa humör och vi bestämde oss för att ta en tripp till Sara och barnen för att hålla oss sysselsatta.
Väl hemma så rensade jag lite ogräs och vattnade lite i landet. Lille karl klippte gräsmattan så jag blev nog allt lite inspererad! Råkade sen slå en blick på plattorna utanför och såg att dom verkligen behövde rensas emellan dom med. Så där hamnade jag på arslet med vasst verktyg och Novalies skottkärra och blev sittande några timmar. Tom hjälpte till när han var färdig med grämattan :) det blev jättefint! Jag får nog ta och göra mina naglar imorgon, det är hemskt vad dom ser ut nu.

Imorgon står nog lite fönsterputsning på dagordningen tror jag! Jag måste även försöka komma iväg med panten innan det svämmar över här hemma.. Skitkul dag med andra ord!

God natt, nu ska jag ta igen mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback