Nya och välkomna sovrutiner!

Jag är så oerhört stolt över henne, vår lilla tjej har blivit så stor! I hela hennes liv tycker jag inte vi har haft annat än problem med hennes sömn och vi har testat allt från 5-minutermetoden till att låta henne somna i vår famn, i soffan, i vår säng, somna med lampan tänd, lampan släckt osv. Detta har varit oerhört frustrerande både för oss och för henne.
För ett tag sen när hon var sjuk så gav jag upp totalt, hon vaknade minst en gång i timmen. Då gjorde jag något som jag trodde skulle bli mitt största misstag någonsin och flyttade in hennes säng i vårt sovrum. Men nu i efterhand så är det nog det bästa vi har gjort sen efter tillverkningen av henne.

Efter ungefär 2-3 månader i vårt sovrum tyckte jag att det började bli dags att flytta in i sitt rum igen. Hon har ju trots allt sovit i sitt eget rum sen hon var 4 månader gammal. Jag förväntade mig att det skulle bli värtsa kriget och rustade mig till max. Men icke sa nicke, kiddo var from som ett lamm när det väl kom till kritan och nu har vi fått in en riktigt bra rutin!

En kväll ser ut ungefär såhär:
- Novalie ber om välling (då är hon trött) brukar vara runt 19.
- Hon äter sin välling i soffan och myser med mamma och pappa en stund.
- Novalie ställer sin tomma vällingflaska på diskbänken och går och borstar tänderna. Först Novalie - sen mamma.
- Vi säger god natt till pappa, eller tvärtom beroende på vem som lägger henne.
  Gatti gatti pappa (gatti= natti+godnatt i samma ord).
- Vi går upp till Novalies rum och hon väljer en sagobok som vi läser lite ur och vi tänder nattlampan.
- När sagan är slut så pratar vi lite om vad som hänt under dagen och vad som kommer ske imorgon ca 5-10 minuter. 
- Puss och kram, mamma älskar dig, "novalie ässka mamma"

För det mesta sover hon sen hela natten i sin säng, ibland kommer hon in till oss. Min fina, duktiga lilla tjej <3


<3


Kommentarer
Postat av: Sarah

Oh vad söt hon är! Man längtar lite tills man kan prata med dem och förstå lite, men sen på samma gång går det fort nog. Hoppas det fortsätter på samma sätt nu :) KRam!

2011-04-17 @ 00:21:45
URL: http://toffelsmurfen.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och liten i magen ♥

Men så skönt att det fungerar nu då! :)

Jag hoppas verkligen att vår nya metod ska fungera på Devin också. Jag behöver verkligen nattens sömn och inte alla dessa uppvak som sker hela tiden..!

Gullebarn. Saknar er. Vi måste ses snart tycker jag! :)

2011-04-17 @ 08:07:12
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Caroline

AW :D novalie ässka mamma <3 sötonge! Duktig hon är! :)

2011-04-18 @ 19:20:43
URL: http://haljestigs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback