När livet stannar

.. av Malin Sävstam.

Nu har jag läst ut boken jag lånade förra veckan och den var faktiskt riktigt bra, samtidigt som den var väldigt tragisk och ledsam.
Malin Sävstam skriver om hur hennes liv förändras på några minuter. Fram till den 26:e december 2004 har hon levt det perfekta livet med man och tre barn, villa och vovve. Hennes liv slås snabbt i spillror när flodvågen slår in över Khao Lak den där annandagsmorgonen och hon förlorar 2 av sina 3 barn, sin man och flera nära vänner.
I boken berättar hon om dagen då det hände, dom närmsta dagarna efter och hur hon försökte överleva det första året utan hela sin familj.
Detta är verkligen en bok jag kan rekomendera, trots att den är så oerhört ledam så är den väldigt gripande och man vill verkligen få reda på hur det går för henne.




Nu går jag på nästa bok och jag fortsätter i samma tema. Denna gången ska jag läsa Pigge Werkelins bok - Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak. Han förlorade sina 2 barn och sin fru när tsunamin drog in över Thailand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback