Mjölkallergi

Kan det vara så simpelt?
Fick en kommentar av Sandra som upplevt samma sak med en av sina pojkar och de symtomen han hade liknar Novalies väldigt väl! Dålig i magen, matvägran och dålig viktuppgång..
Det blir till att åka och handla när Tom kommer hem och köpa lite mjölkfria produkter. Det finns ju så mycket grejer som innehåller mjölk i alla dess former som man inte tänker på i vanliga fall. Men så är fallet när man börjar kolla på innehållsförteckningarna!

Får se om vi kan tjocka på den lilla damen och få hennes mage lite bättre form :) nu ska jag ringa till BVC och säga vad jag tror och boka en tid för jag behöver lite info känner jag för det här kan jag absolut ingenting om!

Kommentarer
Postat av: Anonym

De tyckte ju att vi skulle prova att byta ut mot mjölkfritt. Alltså soya produkterna och visst blev de förbättring! I början va de ju lika svårt att få i honom mat eftersom han vet ju inte att vi bytte produkter så man får typ lura dom lite i början hehe. Vi köpte ex en soyyougurt med jordgubbssmak och testade flera gånger att ge honom typ varannan timma så hans mage vande sig vid mat lite igen.



Köper man ex barnmat på burk innehåller många grädde,mjölkpulver osv.. Men de finns många som inte gör de också. Mjölkfri gröt har dom och de fick vi i han en del med lite ex äppelmos.



vanlig välling innehåller mjölkpulver eller vad det nu är =P



Okej haha va synd ändå =) Men vi kanske kommer ner till Öf nästa onsdag. Ska ni dit då =) ?



2010-05-21 @ 14:01:12
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback