Kvällen på barnakuten

Igårkväll blev det bara för mycket med Novalie. Ingenting dög och hon slängde och hade sig och skrek som besatt så då ringde jag in till barnakuten och berättade om hur hon har varit dom senaste dagarna med magen och humöret.. När jag sa att hon varken hade ätit eller druckit på jättelänge och hade bajsat ca 10 blöjor med löst så sa hon att vi nog borde komma in så dom fick titta på henne så det gjorde vi och vi fick träffa en 2m lång läkare men glasögon och hår på bröstet som stack upp under tröjan!
Runt elva var vi hemma igen med en remiss till barnmottagningen och provtagning på vårdcentralen. Det han trodde var mest troligt var gluten eller laktosintollerans. Skulle det nu visa sig vara det så skulle jag bli överlycklig för det innebär ju att hon slipper medicinering och grejer och det går att kontrollera med maten! Visst, det är ju inte jättekul men det är bättre än att inte veta varför hon är sån här och har ont..
På akuten vägde dom även henne och vågen visade 8650g! Det är nästan 200g mer än fyra dagar tidigare och det är hälften av vad hon har gått upp i vikt på 4 månader. Något säger mig att det har med mjölken att göra att hon har gått upp så mycket nu dom senaste dagarna eftersom hon inte fått något mjölkliknande överhuuvdtaget sedan i torsdags.
Jaja, vi får se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback