BVC :(

Usch jag förstår inte vad det är för fel med min lilla skrutta.. Av någon anledning går hon inte upp vikt. Sen förra månade när vi var på BVC så har hon bara gått 5 gram. 5 GRAM! Det är ju ingenting.
Den 7:e juni blir det till att träffa läkaren och se vad hon säger.
Hon har även varit jättelös i magen och så fort hon ska äta något så får hon kväljningar :( nått är det ju som är knas..
Hon har växt på längden iaf, hela 3 cm!
Sen har hennes fontanell nästan växt ihop med, så mäta huuvdet ska vi med göra på läkarkontrollen för att se så det med växer. Någon som vet när det brukar växa ihop annars? Har googlat och där står det att det ska vara ihopvuxet vid 2 års ålder. Men sen kom jag in på en sida där det stod att det kan vara farligt om det växer ihop för tidigt och inte är bra för barnen och det förstår ju jag med, men va anses som tidigt då? 
Och vad gör man då? 
Som vanligt kommer jag på sånt här så fort jag kommit hem från BVC..

 character smileys

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det kan ta flera år för fontanellen växer ihop. Min systerdotters växte ihop (det sista lilla som var kvar) när hon var 6-7 år. Tror också det är väldigt individuellt. Men för Novalies del tror jag att det är alldeles för tidigt. Jag är ju ingen läkare förstås, men jag tycker definitivt att du ska kolla upp det! Kram

2010-05-20 @ 19:30:54
Postat av: Anonym

Det kan ta flera år för fontanellen att växa ihop. Min systerdotters växte ihop (det sista lilla som var kvar) när hon var 6-7 år. Tror också det är väldigt individuellt när den växer ihop. Men för Novalies del tror jag att det är alldeles för tidigt. Jag är ju ingen läkare förstås, men jag tycker definitivt att du ska kolla upp det! Kram

2010-05-20 @ 19:31:45
Postat av: Sara 20år & tvåbarns mamma

Är det inte lite onödigt att oroa henne i onödan???



Michelle: Om det hade varit för tidigt så hade ju bvc sköterskan sagt det eller hur, och bara för att det nästan vuxit igen helt betyder det ju itne att det sist växer ihop nu med det kanske stannar som det är nu tills hon är två år eller så

2010-05-20 @ 20:05:22
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det var inte meningen att oroa någon i onödan! Hon skrev ju och undrade i inlägget om någon visste. Ville bara hjälpa.

2010-05-20 @ 23:26:28
Postat av: Sandra

Sebastian var precis sån som du beskriver novalie när vi fick vet att han va tillfällig mjölkallergiker. SUPER lös i magen åt knappt nått alls och ökade inte i vikt. Om de skulle kunna vara de så växer det bort inom ett par månader.

Att han åt dåligt sa läkaren kunde bero på att han förstått att han får ont i magen när han äter pga mjölken då så istället ville han inte äta.. vi fick typ i han rån osv bara men de va väl för de inte va mjölk i kanske?



Nu behöver de ju inte va så men de va bara en tanke för de lät så himla likt de sebbe hade då.



Hoppas det ordnar sig iallafall. kram



ps. ska ni med till borås djurpark=)??

2010-05-21 @ 00:08:10
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

och att de inte går upp i vikt är för kroppen inte kan ta upp näringen från mjölken å de.. OM de nu skulle kunna va de :) glömmde bara skriva de hehe

2010-05-21 @ 00:09:12
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback