Fullspäckad söndag

Vår morgon började med att vi inte visste vad klockan var.. Underbart!
Efter frukosten (förra inlägget) så började vi fixa och dona med maten så det mesta skulle vara klart till Ann-Sofie, Henrik och Maja kom :) Det blev Lax i ugn med tomat och rödlök, kokt potatis, kall creme fraiche sås och sallad. Jag blev ärligt talat förvånad över hur gott det blev!

Dom senaste dagarna har Novalies byxor börjat bli smutsiga när hon kryper på golvet, så Tom fick gå en promenad med dammsugaren medan jag fixade med maten. Jag hatar denna årstiden för man drar in såna offantliga mängder med jord och lera på skor och vagn som sedan sprider sig som en löpeld i hela huset! Sen har vi ju hunden och katten som också står för en del av det hela!

När dom sedan hade åkt hem tog jag och Sanna oss en liten tripp ner till Habo för att handla lite och vi var inte hemma många minuter innan Toms föräldrar kom med påskägg till Novalie. En jättesöt vit/lila prickig body med en rockande kissekatt på :)
Tror inte vi haft så mycket besök på flera månader som vi haft under helgen! Men det är roligt att träffa folk och det underbaraste är att man själv är på hemmaplan för en gång skull!
Lillfisan sover nu så nu ska jag också ta och lägga mig. Får se om jag kollar klart på Baksmällan eller lägger mig och läser. Just nu skiter jag i vilket, bara jag får lägga mig ner!



Novalie och BB-kompisen Maja :)


Novalie var med mig inne i tvättstugan och vek tvätt och tittade
fascinerat på maskinen som var igång. Hon hade även ett väldigt
givande samtal med den..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback