Semester på Öland, juli 2017

Tjipp tjillevipp! När jag ser tillbaka på mina blogginlägg så är dom rätt dystra faktiskt, men nu känns mitt liv stabilt och jag känner mig lyckligare och tryggare än någonsin!


Mycket har hänt sen sist, barnen växer så det knakar, Novalie har slutat första klass och nästa år börjar Wiggo förskoleklass. Vi bor kvar ute i vår mysiga stuga i skogen utanför Vaggeryd pch har sedan några månader tillbaka även några höns :)

Dom senaste åren har vi inte lyckats få till någon semester så i år planerade vi in en resa till Öland med barnen. Tanken var först att tälta, sedan var tanken att dra med en husvagn men sedan slutade det med att vi hyrde en stuga. 
Vi blev inte ensamma på resan utan med oss fick vi våra relativt nyfunna vänner Pontus och Veronica och deras 8-åring Leo :) vi åkte idag och planerar att stanna till fredag. Efter mycket stimm och en del packning i sista minuten så kom vi iallafall iväg som planerat vid 12-tiden och efter någon kissepaus, chaufförsbyte och ett längre lunchstopp så anlände vi iallafall till camping vid 16.30.
Då installerade vi oss lite i stugorna och sedan ville barnen gå och bada nere vid det jättefina poolområdet dom har här på campingen. Efter bad så åkte vi iväg till Ica i Köpingsvik och handlade för kvällens hamburgergrillning.
Barnen har knatat runt lite själva och utforskat lite och även hittat en och annan lekkamrat. Nu senare på kvällen var jag, Novalie, Wiggo och Leo nere vid havet och det var så himla fint!

22.30 kom dom i säng och efter 11 minuter på en Pettson och Findus-saga hade alla 3 tvärslocknat! 
Imorgon väntas Ölands djurpark :)

Inpackade i bilen!
Glasspaus i Lessebo
Ölandsbron, med målet i sikte
Efter lunch hade barnen massvis med spring i benen pch roade sig med en sten
Mitt hjärta ❤️
Kvällsdopp i det fina poolområdet
Semester! Var är barnen? Ingen aning, men nånstans i krokarna
Så vackert!
Knasbollarna
❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback