Dag 2, Öland

Imorse slog barnen upp sina små blå vid 06.30 trots att dom inte kom i säng förrän sent igår kväll och somnade vid 22.30.. 

Som den ultimata Svensson-morsa jag är (som led av en smula sömnbrist på grund av att jag delade säng med en vild 5-åring) så mutade jag barnen med mobiltelefon och surfplatta för att dra ut lite på lidandet och behöva gå upp. Det funkade till 8.00 ungefär 😃 medan jag plockade fram frukost var dom ute i lekparken!

Efter frukosten fixade vi iordning oss och packade väskorna för att bege oss till Ölands djur- och nöjespark.
Vi tittade lite på djuren men sen blev det mest karuseller och bad på vattenlandet. Sockervadd och radiobilar var naturligtvis med på dagens agenda! Jag tror vi var där i 4-5 timmar innan vi begav oss till Färjestadens Hamngrill för lite välbehövlig middag. 

Sen bar det av tillbaka till campingen där jag trodde att nu jäklar ska jag få sitta en stund! Nope. Barnen ville bada mer! Denna gången fick det bli havet, så sagt och gjort var det bara packa om väskan med dom nytumlade handdukarna och gå ner till vattnet. Novalie plockade snäckor och Wiggo och Sixten hade lerkrig..

Till kvällsmat idag blev det enkel korvgrillning och efter middagen tog jag och Wiggo en mysig promenad, sen möttes vi upp allihop nere vid havet för att titta på solnedgången ❤️ det blev ännu en sen kväll idag och jag tror inte barnen somnade förrän 22.30 idag heller, men är det sommar så är det! 

Imorgon är det en anordnad barnaktivitet här på campingen, man lämnar barnen vid 09 och hämtar vid 11! 
2 timmar att sitta ner och göra ingenting! Är det fint väder ska jag ta med mig hörlurarna och gå ner och sätta mig på stranden och bara vara och lyssna på musik 😊 


Slänggungorna
Sockervadd, hur tänkte jag där? 😂
"Bebiskarusell" enligt Wiggo
Mat på Hamngrillen i Färjestaden
Bad i havet är obligatoriskt när man är vid havet! Iaf om man är barn och omge har några gränder för hur jävla kallt badvatten kan va 😂
Sanering av 3 stycken barn efter denna badstunden, men kul hade dom och det är det enda som räknas!
Så fint ❤️
Älskade unge, så stort över sina snäckor ❤️
No words needed.
Novalie, Wiggo och Leo spatserar ned till toaletterna för at borsta sina tänder, trots att vi har vask i stugan 😜 bara för att.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback