Renovering och nytt tillskott till familjen

Snart är det dags igen, jag är inne på semesterns sista vecka :(

Veckorna med barnen var givetvis det bästa! Denna och förra veckan har jag haft själv eftersom Fredrik i vanlig ordning har varit tvungen att jobba. Tanken var att vi skulle åkt en sväng med husbilen iallafall men det blev inte av, istället hämtade vi en ny medlem till kattklanen. Han heter Charles-Ingvar, är 14 veckor och kommer från en liten gård ute i Bratteborg.
Istället för att va iväg har vi lagt kvällarna och halva nätterna på att få iordning på vår övervåning, vi har rivit den gamla gå-in-garderoben och lagt nytt golv hittills. Igår började vi regla upp för en vägg som ska gå in till sovrummet så vi kan ha en dörr. Tanken var från början att sätta in ordentliga garderober men snetaket ställer till det lite så vi gör en ny gå-in-garderob med bättre förvaringsmöjligheter :)

Jag säger det än en gång, min Mr.Handyman fixar då allt! Skönt att slippa ta in hantverkare som kostar skjortan! 

Klockan är 13 nu och jag och Charles-Ingvar ligger fortfarande i soffan, jag i pyjamas! I eftermiddag ska jag iväg och fika en sväng med mina underbara kamrater Elin och Evelina och sen till kvällen när Fredrik kommer hem så är det bara fortsätta på övervåningen!



Rivning av den gamla garderoben
Det som göms i snö kommer upp i tö, där var det hål.. troligtvis har det gått en skorsten sär en gång i tiden!
Köpt golv!
Det tar sig med golvläggandet! Jobbigt bara att behöva flytta alla saker fram och tillbaka, men hellre det än att bära ner det 😁
Välkommen hem Charles-Ingvar!
Hönssonligan stalkar nykomlingen
❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback