Det dåliga samvetet.

Söndag igen.. Det dåliga samvetet över att inte vara den föräldern jag vill vara kommer krypande!
Jag försöker se det positivt att barnen iaf vill vara här och i min närhet och att jag nu faktiskt har energin att göra roliga saker med dom när dom väl är här. När dom kom i fredags stannade Tom och Madde kvar på en fika och vi firade Wiggo lite som fyller år på tisdag sen när dom så ville barnen bada så vi åkte in till badhuset i Vaggeryd helt spontant och badade i 1 1/2 timme, det är kanske inte något jag kommit på att göra en fredageftermiddag om jag hade haft dom jämt, eller inte ens varannan vecka..
 
Lördagen blev en lugn hemmadag, vi var i skogen på förmiddagen och sen byggde vi Lego Friends när Wiggo låg och sov middag. Ibland behöver Novalie få den där ensamma tiden och mina fulla uppmärksamhet så det var riktigt mysigt! Sen blev det middag och jag sov faktiskt också en stund på eftermiddagen medan Fredrik höll ställningarna med barnen. Vaknade efter någon timme av att Novalie och Wiggo var osams :P
På kvällen kom min nyfunna vän Sandra och lilla Vincent förbi och det var riktigt trevligt! Det känns så skönt att det är någon som vet hur jag känner eftersom hon själv har ett barn som bara bor varannan helg, sen verkar vi ha en hel del gemensamt på flera olika sätt! Vi har setts en 5 gånger tror jag och skriver mer eller mindre varje dag :) jag har stora förhoppningar på en fin vänskap!
Kvällen avslutades med att jag och Novalie låg och myste i soffan och kollade på Spring, sen somnade hon mitt lilla hjärta <3 
 
Idag på förmiddagen var vi till minizoot i Tenhult med Jennie, en gammal jobbarkompis jag inte träffat på 3 år! Det var jättemysigt och uppskattat! På vägen hem fpr vi förbi Johanna och lämnade en mössa och när vi kom hem blev det middag. Sen var vi ute och grejde i trädgården och tog ner studsmattan innan det var dags att åka. Vi åkte lite tidigare och stannade till hos Sandra och Stella på väg till Mullsjö. Alltid lika trevligt! :)
 
En fin och bra helg <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback