Helgen är över.

Så har snart söndagen passerat med :/ och imorgon är det måndag..
Helgerna går alldeles för fort!
Igår var vi ju som sagt på veteranmarknaden i Skillingaryd och sen sydde jag lite gardiner.
Idag tog vi en efterlängtad sovmorgon! 10.30 vaknade jag med panik när jag såg var klockan var och insåg att Malte inte varit ute! Inte ett ljud hade han sagt men pissenödig var han! Han fick gå ut i trädgården medan jag klädde på mig och sen gick vi till skogen :) när vi hade varit ute en stund ringde Knivbernt och sa att han och Åsa var på väg, dom skulle nämligen komma ut på fika idag. Vi kom ungefär samtidigt och sen blev det fika med hembakat från igår ute på altanen. Solen sken, det regnade och blåste men på altanen var det varmt och skönt eftersom den är inglasad :) Siri brände sig på en humla som hade lyckats ta sig in..
När dom hade åkt så åkte Fredrik till verkstan efter en stund så jag åkte in till Vaggeryd och handlade. Väl hemma hade jag tänkt att pyssla litern det blev laga lite matlådor och städa istället som alla andra Svenssons gör på söndagar. När det var klart kände jag mig fortfarande rastlös och började röja iordning ute i garaget där allt bara blivit inslängt under flytten, men nu kan man komma både in och ut där! Fick även lov att kratta pinnsmulor som Malte lämnat efter sig på hela gräsmattan.. Nu har han pinnförbud i trädgården så han får nöja sig med sina ben och leksaker och tugga pinnar i skogen istället!

Nu har jag äntligen slagit ner röva i soffan :) tänt lite ljus både inne och på trappen. Snart blir det en dusch och sen sääängen!
Imorgon är det som sagt måndag igen och till helgen kommer barnen! <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback