Nu är det officiellt

Nu har vi ändrat våra statusar på facebook, nu är det fritt fram för världen att tycka att jag misslyckats med mitt liv.
Efter 5 både lyckliga och mindre lyckliga år, 2 barn, en villa, ett radhus och en volvo senare så ska jag och Tom separera. Detta är ett beslut vi har tagit gemenamt och vi är inte på något vis osams eller har något emot varandra, vi har helt enkelt vuxit ifrån varandra och trivs inte längre på samma sätt i varandras sällskap. 
Vi gör vårt bästa för att göra det så bra som möjligt för barnen! Dom är ljusen i våra liv och det är jobbigt att inte få ge dom den uppväxten vi båda hade velat och tänkt oss.
Vi ska lösa detta på bästa sätt för att dom ska få ha det bra och känna sig trygga och älskade. I den här situationen är det givetvis Novalie som påverkas mest och jag är riktigt orolig för hur hon kommer reagera :/ vi ska berätta för henne imorgon om hur det kommer bli...
Eftersom Tom har regelbundna arbetstider så kommer barnen till en början bo hos honom i veckorna för att få bra rutiner och hos mig under helgerna. Självklart kommer vi ses i veckorna med och jag kommer hälsa på dom så ofta jag kan! Mina älsklingar..
Imorgon är till och med dagen vi skulle firat 5 år tillsammans.. 
 
Ja jag känner mig rätt misslyckad! Det var inte såhär det skulle bli! Vi skulle bli gamla tillsammans.. Men till slut kommer man till en punkt när man inte orkar längre. Jag orkar inte med att gå runt och låtsas vara lycklig! Jag vill vara lycklig på riktigt!! Jag vill vakna på morgonen och känna åh vad härligt en ny dag, inte fan med är det morgon igen?!
Nu behöver jag tid för mig själv (och barnen) så får vi se vad som händer i framtiden.. 
 
Jag är oerhört tacksam för mina fina vänner som alltid finns där och som stöttar mig, jag älskar er så mycket, ni kan inte fatta <3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Styrkekramar!
Men så länge alla mår bra o det känns rätt är det inget fel!

2013-05-22 @ 06:49:20
URL: http://www.theicewomen.blogg.se
Postat av: Veronica

Jag vet precis hur det känns men det kommer att ordna sig. Barnen får 2 lyckliga föräldrar som ser till deras bästa. Jag tror inte att kärnfamiljen automatiskt är det bästa. Se bara på mig och Anders.
Och du ska inte känna dig misslyckad. Människor förändras.

2013-05-22 @ 07:45:06
Postat av: Madde

Det är starkt att våga stå upp för sin egen lycka, tror fler skulle vilja vara så modiga!! Glada föräldrar ger glada barn <3
Massa kramar!

2013-05-22 @ 08:52:04
Postat av: Satu & my baby dolls

Du är inte misslyckad!!!!
Allting kommer att gå bra ska du se. Barn anpassar sig så snabbt. Du vet väl hur dem säger: "Om föräldrarna mår bra, mår barnen bra."

Skickar en massa styrkekramar till dig!
Finns här om du vill "prata" :)

Kram/ Satu

2013-05-26 @ 21:58:15
URL: http://mybabydolls.blogg.se
Postat av: Claudia

Du är INTE misslyckad !!
Du är en super duper mamma och du kommer klara detta galant!!
Massa kramar till dig

2013-05-27 @ 03:25:56
Postat av: Mamma/mormor

Vet hur det känns, men misslyckad är du INTE! Du är stark och duktig och huvudsaken är och kommer alltid att vara barnen. Och de mår bäst om du mår bra!!! Älskar dig hjärtat!

2013-05-27 @ 12:00:49
Postat av: jolene - 3barnsmamma och gravid

hellre 2 föräldrar som mår bra på varsitt håll än föräldrar som ej mår bra :)

2013-05-28 @ 07:08:30
URL: http://mammajolene.blogg.se
Postat av: Sandra S

Du är verkligen inte misslyckad! Tycker ni är jätte mogna som ändå tar ett sånt beslut när de inte längre fungerar. Finns kunde som lever ihop många år och bara bråkar å bråkar. De kommer bli bra tillslut ska du se. Tusen kramar

2013-05-28 @ 23:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback