Wiggos mage, del 2

För snart en månad sen skrev jag ett inlägg om Wiggos knepiga mage, han var jättelös och kräktes en hel del. 
Det blev som tur bättre och jag började släppa den tanken om att det kunde vara komjölksallergi. Nu sitter jag här och är mer övertygad än någonsin!
Ikväll har han kräkts som en jag vet inte vad.. Första tanken var återigen jahopp, magsjuka it is. 
Men kräket luktar precis som bebiskräk och inte som magsjukekräk så den tanken slog jag bort rätt fort. När vi kom hem efter att ha varit hos Kristian och Madeleine ikväll var jag tvungen att googla.

Såhär står det om symtomen på 1177.

Symtom

Det är vanligt att barn med komjölksallergi

  • har ont i magen
  • har nässelutslag eller eksem
  • kräks
  • har diarré
  • sover dåligt
  • inte går upp i vikt 
  • har blodig avföring på grund av att tjocktarmens slemhinna har blivit irriterad.

Ibland kan barnet få luftvägsbesvär med snuva, hosta eller astma.

 

Jag kan relatera till allt det här, förutom blodig avföring!
Ont i magen tror jag han haft ikväll för han var helt otröstlig när vi kom hem! Kräks och diareé är ju som det är. Sist på BVC tog jag upp att han var så himla torr (eksem?).
Han sover visserligen bra om nätterna, men inte alls bra på dagarna. Han sover en kvart, vaknar, är vaken någon timme och sover sen 20 minuter., Och hans dåliga viktuppgång är anledningen till att han får mer ersättning, men är det komjölksallergi så är det ju inte konstigt att han kräks mer och inte går upp i vikt :(
Nu har han dessutom varit supersnorig i 1½ vecka!
Visserligen så är det förkylningstider, men så himla länge borde han inte vara så snorig som han är!


Usch vad jobbigt det är sånt här :( imorgon har vi tid för en extravikt så då ska jag ta upp det här med BVCsköterskan och se vad hon säger...
Alldeles för många symtom stämmer in för att man bara ska kunna slå bort det!
Kul, en med gluten och en med mjölkproteinsallergi!! Folk kommer ju aldrig vilja bjuda oss på middag.. Vad fan ska man äta? Sallad och ägg eller?

 

Mammas fina kille <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback