Kontrollbiopsi

Sådär ja nu var vi hemma från sjukhuset efter enbart ett samtal med doktorn som tog Max 10 minuter. Det kunde man faktiskt tagit över telefon..
Det handlade om ifall vi ville göra en kontrollbiopsi på Novalie eftersom hon nu ätit glutenfritt i 1 och halvt år (host, 2 år och 15 dagar). Vilken koll..

Men jag tror faktiskt att vi hoppar den. Oftast gör man det om man misstänker att det är något som inte fungerar med kosten, men jag tycker det fungerar bra! Jag kontrollerar allt som handlas, allt som lagas och granskar varenda liten godisbit på lördagar. Jag känner även att dagis vet vad dom håller på med vad gäller hennes mat.

Hade det varit något som inte fungerar så hade det nog märkts, men hon går upp i vikt, bajsar perfekta bajskorvar och har aldrig ont i magen så det är nog som det ska!
Att söva henne för att göra något vi inte misstänker behövs känns inte nödvändigt för en treåring. Det var nog jobbigt sist när vi var tvungna..


Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Vi var med Jadie förra veckan på barnmottagningen och det gällde samma där fast för att få diagnosen på papper men eftersom vi sa att symtomen är de samma om hon får i sig något så behver vi inte göra den nu, däremot måste vi göra en om några år ändå. Så sjukt att söva ett barn när vi ändå vet att det är gluten :/

2012-09-17 @ 16:28:48
URL: http://neccin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback