Att vara gravid

Känsliga bör sluta läsa.... Här!

Jag älskar mina barn, den födda och den ofödda! Men nu ska jag vara helt ärlig, jag avskyr att vara gravid och behöva dela min kropp med någon annan! Som om det inte redan är jobbigt att röra på sig när man är fet, man ska bära på någon annan med.

Ikväll har jag konstaterat en ny "åkomma" med anledning av graviditeten! Svamp igen.. I underlivet ja! Som om det inte vore nog med hemorojderna "där nere".
Och hur länge tror ni en sån jävla salva sitter på en höggravid kvinna som springer på toa och pissar en gång i kvarten?
Dessutom känns det ikväll som jag svalt en badboll. Fick bekräftat av barnmorskan idag att bebis ligger med huvudet åt den södra utgången! Yes, nått som är som det ska iaf! Dock inte fixerad än men det förklarar trycket uppåt på mina stackars revben och känslan av att knappt kunna sitta upp..
Juste ja! Blodtrycket har blivit högre med och tuttarna sprutar som fontäner..

Nej nu får det fan räcka.. Fattas väl bara en havandeskapsförgiftning och en sprucken mellangård eller ett kejsarsnitt så lär ju listan va komplett med allt du kan drabbas av under en graviditet!

Imorgon går jag in i vecka 37, låt dom sista veckorna gå fort nu då!
Come out, come out whereever you are!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, fan va härlig du verkar vara :) , har följt din blogg ett litet tag , och som sagt verkar du och din familj hur mysiga som helst :)
Kramar hoppas bebben vill komma snart :)

2012-09-28 @ 03:15:36
URL: http://nittonarochblivandefru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback