Tuttstrul..

Just nu handlar väl kanske inte bloggen om så jättemycket annat än Wiggo och livet som nybliven mamma igen. Men det är ju min vardag och det som bloggen handlar mestadels om :)

Denna dagen har varit jättebra och jag känner att jag börjar landa lite på jorden nu igen efter förlossningen och omställningen att inte bara ha Novalie som behöver uppmärksamhet. Tyvärr så är det ju så att nu tar amningen väldigt mycket tid och den har inte heller varit helt enkel.
Både igår kväll och nu ikväll har jag känt mig alldeles matt och varit helt svag, nästan så man känt sig sjuk. Tempen har varit något höjd men en stund efter jag tagit Ipren så känns det mycket bättre! Troligtvis är det kopplat just till mjölken..
Brösten är alldeles fyllda till bredden och ömmar och gör ont. Nu när jag ammade vid 7tiden så kom det så mycket så lillgodisen hann inte med riktigt så det rann utanför! Både han och jag fick byta kläder efteråt :P får pumpa ur lite först så han inte sätter i halsen..

Tom har varit på styrelsemöte så ikväll är första gången jag haft båda barnen helt själv hemma en längre stund. Det har gått så bra!
Efter att iprenen hade verkat lite och jag kände mig piggare så hade jag all tid i världen att lägga på Novalie, min stora tjej Nu sover hon gott i sin säng och jag har tagit plats brevid Wiggo i soffan istället.

Mamma och Åke har varit nere över natten och hälsat på och träffat Wiggo. Synd att dom inte kunde stanna längre :'( känns så tomt och dystert varje gång man måste säga hej då..


Kommentarer
Postat av: Jennie

Sååå fint att de små funkar ihop! O att Wiggo verkar så snäll!
Längtar till ni landat o jag får komma o hälsa på er!! Kramar

2012-10-17 @ 21:33:48
URL: http://www.theicewomen.blogg.sw
Postat av: Matilda

Så fina tillsammans :)

2012-10-17 @ 22:38:04
URL: http://nittonarochblivandefru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback