Nu skiter jag i det här!!

Idag har jag gått på någon slags bortkommen överskottsenergi. Kände att jag var tvungen att hålla igång efter att mamma och Åke hade åkt hem så jag började fixa lite ute i trädgården och sådde lite frön i sista lådan och grävde ner några bortglömda lökar. Sen fortsatte det bara..

Städade hela ytterrummet från golv till tak, det blir så mycket spindelnät därute. Jag passade även på att dra fram vattenslangen och skrubbade Novalies parasollbord efter vinterns snusk. Sen tog vi lite paus och lagade lite middag och stoppade Novalie i badet :) man kan ju inte se ut som ett litet krigsbarn på dagis efter helgen!
Sen körde jag vidare och dammsög och skurade insidan på huset, alla 285 kvadratmeter!

Nu mina vänner ska jag lägga mig på soffan och smådö en stund för helvete så ont i ryggen jag har nu!
Juste, mellan allt har jag hunnit tvätta 3 maskiner tvätt och bäddat rent i sängen!
Nu klappar jag mig på huvudet och säger att jag är duktig! Innerst inne tänker jag att jag nu inte borde behöva städa det närmsta halvåret fast jag vet att det är dags om några dagar igen, men det skiter vi i nu och låtsas om att vi inte vet! Over and out!

Gårdagens plantering utanför ytterrummets fönster:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback