Dagens idioter

Cyklister!
Behöver jag säga mer? Överallt är dom, på vägen, på trottoaren, cyklandes över övergångställena och snart liggandes på min motorhuv.
Att dom inte har mer vett när dom är så oskyddade är något jag inte kan förstå, och jag kan absolut inte fatta hur man med ett litet barn på pakethållaren kan trampa på lite extra innan ett övergångsställe och ta sats och antingen hoppas att bilarna inte hinner fram eller att dom hinner stanna.

Det ligger något i att det heter överGÅNGsställe.. Självklart stannar jag för dom som faktiskt kliver av cykeln, men kommer man i 280 får man som cyklist faktiskt stanna själv.
Det finns ett lurigt övergångsställe nere i stan som är skymt av pelare som håller upp järnvägen, där kommer många cyklandes från strandpromenaden och tror att bilister ska både hinna se dom och stanna?!

Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback