MAMMA DU ÄR DUM!

.. är nu Novalies favoritord! Idag tror jag hela Huskvarna fick veta det efter ett litet krig på Shellmacken. Vi har varit uppe hos Sara och barnen och hälsat på idag och haft det jättemysigt, flickorna har lekt och vi har pratat lite skit som vanligt :) Innan vi åkte hem så ringde Tom och frågade om jag kunde stanna till på vägen och köpa snus och först så sa jag vänligt men bestämt nej eftersom jag visste att Novalie alltid somnar i bilen och blir omöjlig om man ska ha ut henne när hon somnar. Men sen tänkte jag att jag ska va lite snäll så jag kunde göra det ändå..
Vilket jag sen fick ångra.. Jag tänkte jag skulle vara lite smart och stanna till innan hon hinner somna så vi stannade på shellmacken. Gick jättebra inne i butiken men sen gick vi ut. I 280 kutar ungen rätt ut genom dörrarna med sin mamma efter, och hon vet så väl att man inte får göra så, så hennes mamma var inte så glad. Sen skulle hon in i bilen.. Det gick minsann INTE! En kvart tror jag det tog med lite övertalning, ett antal mamma du är dum och ett samtal med pappa på telefon.
Hur värdelös känner man sig inte då? Jaha där står man på parkeringen med en hysteriskt unge som inte vill sätta sig i stolen, en hel mack som glor och en dotter som skriker som om jag höll på att ta livet av henne.

5 minuter senare sov hon.. Väl hemma så var det bara på med pyjamas och upp i säng, nu sover hon som en gris och jag väntar med spänning på vem som åker ut ur Big Brother ikväll :) Trött som en gris, men det har varit en bra dag!



Små barn små bekymmer..



Stora barn stora bekymmer

Hur ska detta då sluta? :P

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Sv: Jag fattar inte det heller, förstörde varenda rum :(

2012-03-04 @ 20:07:39
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Niccan

Hahaha, åh vad jag känner igen det där!

Alexander säger också att jag är dum hela tiden. :-)

Sånt man får ta som mamma, jag försöker att inte ta åt mig. Sen kan han inte uttala det riktigt så han säger:

- Mamma, du är bum! Och då blir det mest sött.



Trötta barn är inte roliga barn.

2012-03-04 @ 20:30:01
Postat av: Mamma/mormor

Det går över när hon kommer i 20-års åldern!

Jag vet av erfarenhet!:=) Puss på er!

2012-03-04 @ 21:40:22
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och Lili.

Nej, vi har ingen hemtelefon.. Endast mobilerna tyvärr..

2012-03-05 @ 20:40:53
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Emma

sv; Vad kul! Ser att du har en jättesöt tjej oxå, då kanske du kan komma med lite tips och råd emellanåt! :D Jag är ju förstagångare. :)

2012-03-08 @ 20:44:49
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/ehmmz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback