En ledig dag

En ledig dag behöver nödvändigtvis inte betyda att man inte jobbar. Även om jag inte befinner mig just på jobebt så har jag fullt upp här hemma. Efter dessa dagar när vi varit sjuka och trötta så har det inte blivit mycket gjort här hemma, inte mer än nödvändigt om man säger så.
Hela denna dagen kommer ägnas åt att återställa huset till hur det såg ut i slutet av förra veckan! Som vanligt har jag gjort en att-göra-lista för att inte missa något viktigt.. Mycket bra idé!
Tom är hemma idag med, lider av sviterna från kroppstömningarna i helgen så han har huvudvärk o.s.v.
Så medan jag röjer runt så är han ungefär lika effektiv som en bäver med hemorojder, men jag älskar honom lika mycket för det :) det går faktiskt smidigare att göra allt själv för då vet man vad som blir gjort.

Novalie var för rolig innan med. Hon är inne i en period när hon ska klä av och på sig hela tiden. Hon hittade en tjocktröja med dragkedja i tvättstugan som hon skulle ha på sig, men det här med knäppningen är ju inte det lättaste så hon gick till pappa och sa "pappa knäppe" (pappa knäpp). Det dumma var att pappa var inte heller så bra på det här med dragkedjor så hon kom till mig och sa "mamma knäppe, pappa gå inte, nää". Typ detsamma som att mamma hjälp mig, pappa kan inte haha. Lilla sötungen :)
 


Kommentarer
Postat av: malin

Flitig du är michelle=) super mamma! men snart måste vi verkligen ses tycker jag! puss

2011-03-03 @ 12:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback