Det är inte lätt nu..

Novalie har dom senaste dagarna varit så pass dålig att hon inte har haft någon energi över huvudtaget så hon har mer eller mindre bara gråtit och varit ledsen. Hon har även mer eller mindre slutat gå och vill bara bli buren. Allt har varit sådär allmänt jobbigt och det har inte blivit mycket gjort..
I onsdags ringde dom till och med från dagis till Tom och sa att han fick hämta henne för dom hade ingen möjlighet att ha kvar henne när hon var så pass dålig. På morgonen var det ingen större fara och jag upplevde det precis som vanligt att hon är gnällig på morgonen men att det brukar ge med sig efter ett tag men det gjorde det inte den dagen. Tom fick iaf åka och hämta henne och han ringde till mig när dom hade kommit hem och Novalie var helt förstörd och bara grät och skakade så när jag kom hem så ringde vi ner till akuten för att se vad dom hade att säga.

Jag fick mer eller mindre tjata mig till att få komma dit så dom fick titta på henne och efter mycket om och men så sa hon att vi kunde komma in. Väl där så tog det minst en timme innan vi ens fick komma in från väntrummet där det för övrigt bara var vi som va, det var helt tomt på folk och jag tänkte att det kanske inte skulle ta så lång tid, haha trodde jag ja!
För varje gång dörren öppnades så drogs blicken ditåt och man såg människa efter människa få lämna akuten men kvar i väntrummet satt i vi med vårt trötta och ledsna barn.. Till slut så var det iaf vår tur och få komma in och när dom väl fick se hur hon var så hände det grejer minsann! Hon ville absolut inte gå eller stå och hon ville inte äta eller dricka och hon sket helt i alla fina leksaker dom försökte locka henne mer men ingenting gick.
Efter ett tag var hon så utmattad att hon somnade i Toms knä och lagom till det så kom dom in och tog blodprover på henne och så småningom blev vi skickade till röntgen för att kolla ben/höfter. Inga av proverna visade någonting och Novalie fick åka hem med ordinationen Ipren morgon och kväll (??).

Igår var vi på barnmottagningen efter att ha fått en akuttid som vår BVC sköterska fixat åt oss och vi fick träffa en urgullig läkare! Innan vi skulle träffa läkaren så skulle vi ta en vikt och längd på Novalie och hon har gått ner rejält i vikt och väger nu bara 8100g igen! När sköterskan ville kolla i BVC-boken på hennes kurva så var jag tvungen att sätta ner Novalie på en stol för att få upp boken ur väskan och Novalie blir hysterisk och mer eller mindere slängde sig över kanten och jag fick tag i tröjan på henne. Det var droppen för mig och då bara brast det! Så i 10 minuter stog jag i väntrummet med Novalie hängande på axeln och grät och funderade på hur det kunde bli såhär.
Dom svaren hade läkaren att ge till mig.. Anledningen till att hon mår såhär är för hennes gluten och det anade ju vi med. Men detta är ett tecken på att det har gått alldeles för lång tid innan vi fick börja ge henne glutenfritt så hennes kropp har ingen energi kvar. Och eftersom hon inte har någon energi så orkar hon inte äta och då får hon ont i magen för att hon är hungrig och har man ont i magen så vill man inte heller äta det är en ond cirkel hon har hamnat i bara för att remissen till biopsin dröjde så länge.
Läkaren bad oss att testa och ge henne lite mat i taget lite oftare istället så magen kan vänja sig vid att äta igen och tids nog märker hon förhoppningsvis att hon inte får ont i magen av att äta. Så vi får se hur det går nu, vi fick en tid för återbesök på onsdag. Fungerar inte det här så blir det näringsdryck och fungerar inte det heller så får vi överväga inläggning på sjukhuset med dropp/sondmatning.

Det gör så ont i en att se sitt barn må så dåligt och samtidigt så är jag så sjukt förbannad på sjukvården så jag kokar snart.. Jag måste erkänna att jag är ganska så rejält sugen på att anmäla det här, för hade hon bara fått en tid lite tidigare så hade vi troligtvis inte behövt hamna i den sitsen vi sitter i nu!



Mammas "stora" tjej i babysittern.. Hon är så trött nu för tiden att hon inte orkar någontong :(

Kommentarer
Postat av: Anki mamma till Milly

usch stackars novalie..<3

tycker faktiskt du ska anmäla det de behöver få upp ögonen på hur det faktiskt går till..

och vilken sits de sätter barn och andra människor i.

2010-09-16 @ 16:51:31
URL: http://mammamumin.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Stackars mormors gryn!

Tycker också att du ska ta och göra en anmälan. Inte för att det hjälper Novalie nu, men kanske att någon annan stackare kan slippa lida i onödan!!!

Kram

2010-09-16 @ 17:12:23
Postat av: Sarah

Gumman då!

Usch förstår hur jobbigt, inte bara hon utan även du måste ha det. Bara att slå en pling om du vill prata lite. Kan kolla om jag kan låna bilen någon dag så kan jag komma ut om du vill. Bara att säga till! Kram på dig!!

2010-09-16 @ 17:49:02
Postat av: Caroline

Åh, usch Michelle! Stackars lilla Novalie :( <3. Tänker på er! Hoppas det blir bättre väldigt snart. Ska be för er (även om det kanske inte betyder något för er)

2010-09-16 @ 22:12:09
URL: http://haljestigs.blogg.se/
Postat av: Niccan

Klart du ska anmäla!

En liten tjej ska inte behöva utstå så mkt när det varit så enkelt att fixa det här tidigare. Katastrof! Hoppas lillsnuttan snart blir piggare. Barn har, som tur är, en fantastisk återhämtningsförmåga.

2010-09-17 @ 13:16:20
URL: http://niccan.blogg.se/
Postat av: Ida Tolshagen

Uschh va hemsk jag lider med er. Jag började nästan gråta av att läsa det här.. Styrke KRAMAR till er!!

2010-09-17 @ 15:32:26
URL: http://oxov.blogg.se/
Postat av: Anonym

A alltså FYFAN för den jävla vård vi har idag!!!!!! De ha varit samma saker med Sebbe när han fick sin tillfälliga mjölkallergi o med jonas när han haft sin kraftiga bihålsinflamation. Man ska typ ha hjärtinfarkt eller typ va halvt död för å få hjälp å knappt då heller. Kan du anmäla tycker jag också du ska göra det, jävla idiothuven är dom! Jag tror Novalie kommer återhämta sig snart och ni fixar detta galant. Lider dock mer er för allt man ska behöva tjata till sig. Lilla pluttan. Kram

2010-09-18 @ 00:49:38
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback