Det här med glutenintolleransen

Jag har allt mer börjat ta in det här med att Novalie är glutenintollerant i mitt huvud och tusen olika frågor dyker upp!
Vad kommer hon kunna äta? Vad kommer hon inte kunna äta? Kommer vi få bra hjälp? Kommer det här kunna hanteras på ett bra sätt på dagis och i skolan, med mera.. Det finns ingen ände på det hela.
Jag vill inget hellre än att Novalie ska få sin tid för biopsin uppe på Ryhov, men enligt dom så verkar det inte vara någon brådska. Denna ettåring väger ju inte alls för lite eller så, hon har inte alls haft diareé i snart 3 månader. Det är klart att det kan ta tid men det känns inte som om dom tar det på så stort allvar :/ jag ska ringa till dom på måndag och försöka få dom att förstå hur vi har det..

Jag behöver ha ett datum, jag behöver få veta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback