Ring ring!

God morgon!
Nu har vi varit vakna i nästan exakt två timmar och det enda jag har gjort är att suttit i telefon känns det som,  ville kolla med försäkringsbolaget hur mycket bilarna ligger på i år, sen kolla med kommunen när fan dom har tänkt att tömma våra sopor (fick till svar att vi får ställa ut en säck), sen meddela FK när jag ska jobba och ringa till kommunen och fråga lite om vårdnadsbidraget.

Vi har bestämt oss för att jag ska vara hemma ett år extra med Novalie, då med vårdnadsbidrag. Jag tycker det känns så konstigt och fel att om några månader behöva lämna henne på dagis med folk hon inte känner, och jag vill inte missa dessa första år som är så viktiga både för henne och för mig!
Fördelen med vårdnadsbidraget är att jag får jobba så som jag gör nu, så ekonomiskt skiljer det bara en tusenlapp i månaden, och det klarar vi med Toms lön.

13.00
Har fortfarande inte hunnit publicera inlägget på grund av trött Novalie.. Försökte åf i henne lite mat nu innan jag la henne igen, men det är näst intill hopplöst nu för tiden! Dom första skedarna går bra men sen slänger hon sig bakåt och gallskriker :( jävla förkylning, hon som har ätit så bra innan! Komma på det viset och förstöra allt..
Snart kommer Tom hem från jobbet, det ska bli skönt! Nu är det fredag igen så nu är han hemma i hela 2 dagar och myser med oss!
Ikväll kommer Morgan och kollar på vår ena dator som strejkar, den vill inte installera expansionspaketet till The Sims3. Hoppas han kan lösa det! :)

Kommentarer
Postat av: ~ Beatrice, mamma till Devin ~

Haha, ännu en sims-galning? ;)

2010-01-08 @ 14:25:56
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback