Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek för mig är som jag redan sagt ett väldigt starkt ord, och det finns flera olika typer av kärlek.
Kärleken jag har till min dotter är helt obeskrivlig och helt underbar. Kärleken till Tom är detsamma men på ett helt annat sätt, samma sak gäller kärleken till mina föräldrar och min vän.

Kärlek till sin karl blir man lycklig och glad av (förhoppningsvis) och man känner en värme i kroppen av lycka. Nu har det gått från förälskelse till riktig kärlek - dvs drömmen om att hålla ihop förevigt och man har liksom kommit ifrån det där stadiet när man går som på moln och istället har vi börjat planera vår framtid på ett annat sätt. Nu har vi en vardag tillsammans och det ska pusslas med jobb och tider hit och dit men vi älskar varandra ändå <3

Sen har vi den där lilla krabaten i vårt hushåll.. Det finns inget underbarare än att hon klappar en på kinden och säger sååå när man slagit i en tå eller har huvudvärk. Alla dom här små sakerna hon gör varje dag gör att man älskar henne ännu mer än man redan gör, om det ens är möjligt!

Det är ett svårt ämen att beskriva och förklara det här med kärlek. Men en enkel beskrivning är att man helt enkelt inte kan leva utan det/dom man älskar. Skulle någon försvinna skulle det kännas oerhört mycket!




Den lilla underbara <3


(bara för att jag vill visa den charmiga frisyren)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback