Dagens i-landsproblem :



Jag kanske är en smula småtjaffsig och töntig men det här stör mig något så förbannat!
Det handlar om familjeparkeringarna som finns vid större varuhus och stormarknader, däribland A6 och Ica Maxi här i Jönköping. Dessa är till för att vi med barn och barnvagnar ska kunna komma lättare i och ur bilen utan att behöva böka för att Rune 75 har parkerat för nära. Dessa parkeringar är bredare och det finns mer utrymme åt sidorna än på vanliga parkeringar.

Nu till saken. Jag blir så jävla förbannad när det kommer folk utan barn och utnyttjar dessa parkeringar när det faktiskt finns folk som behöver dom av kända orsaker. Igår hade jag faktiskt turen (kors i taket) att få en sån här parkering uppe på A6 och allt var så mycket smidigare och man behöver inte vara orolig för att man ska råka repa bilen brevid osv.
Däremot när jag skulle åka därifrån, så ser jag en kärring på kanske 45 bast som kör in på den lediga platsen brevid mig, hoppar ut ur bilen och går in på IKEA. Jag känner hur det börjar bubbla i mig, men eftersom jag är en sån mes så vågar jag inte säga till.. Jag spanar lite diskret in i bilen för att se om det kanske satt kvar några barn i bilen, men nej då inte en enda unge och inte en enda barnstol!
Strax efteråt kommer det en liten familj som får parkera tvärsöver på dom vanliga parkeringarna och dom hade det minsann inte lätt när dom skulle få ut sina små och deras enorma vagn!

Var bara tvungen att avreagera mig lite..
Men ni som läser detta och inte har barn, snälla lämna dessa parkeringar till oss för vi behöver verkligen den extra platsen som finns!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är nåt vi irriterar oss på varje gång vi parkerar på maxi, folk som tar upp platserna utan att ens ha en bilstol i bilen! Det är inte det lättaste att böka in vagn, två ungar och kassar när man står på en vanlig plats :-(

2010-08-17 @ 14:40:40
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Hanna

Sv; nej då var det nästan bättre innan, då man bara blev irriterad på folk som parkerade som krattor :-)

2010-08-17 @ 16:27:46
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: geeeferz

Det är nog en sån grej som man kanske inte tänker så mycket kring förrän man själv har försökt kränga ut en unge och en barnvagn på en trång parkering..



Att dänga upp dörren på bilen bredvid i ren ilska är kanske lite väl elakt, men jag brukar fälla in en backspegel, eller vända upp ena torkarbladet.. bara för att markera lite liksom... :)



Men att konfrontera någon direkt, det går ju inte.. xD

2010-08-17 @ 17:33:38
URL: http://geeferz.blogg.se/
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar

Du skulle va som mig och mamma, ropa lite snyggt sådär guuuuu vilka fina barn du har!



Mamma fick arga blickar i en timme på ikea för gubbfan som parkerade på familjeparkeringen satt och åt bredvid hennes bord haha.

2010-08-18 @ 01:31:06
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback