Bajs

Novalie har gjort en kraftig U-sväng när det gäller hennes bajseri. Det här kan bli lite äckligt, så är du känslig så borde du kanske inte läsa mer..

Hur som, i inlägget nedan nämnde jag att Novalie hade gjort nummer 2 så vi var tvungna att gå hem igen. Problemet med denna tvåan var bara att det var 2 kluttar lika stora som vinbär och stenhårda. Ungefär där gick det upp för mig att det är därför hon inte äter sin välling och vaknar om nätterna. Stackarn har ju ont i magen :/
När Tom ringde på dan frågade jag om hon bajsade i förrgår (igår gjorde hon det inte), och det hade hon inte gjort då heller.
Hennes gnällighet beror ju troligtvis på det men för att vara på den säkra sidan så tog jag tempen på henne och den visade strax över 38grader som för henne är jättemycket då hon ligger ganska lågt annars. Med termometern kände jag hur hårt det var så jag petade runt lite för att mjuka upp det.
När detta var avklarat så petade jag i henne en halv burk katrinplommonpurée och ringde sen barnakuten för att få lite tips och råd.
Dom frågade lite allmänt om hur hon ätit och druckit idag och hur hon varit annars och sen tyckte hon att jag skulle ringa jourcentralen. Lät visst rätt allvarligt helt plötsligt..
MEN! Så fort jag la på luren och gick in så hade mini-me lagt världens smet i blöjan så nu är det ute!!  smiley icons
Efter detta var hon pigg och glad och busade och hade sig!
Detta är den sorgliga sanningen om småbarnsföräldrar, ALLT handlar om bajset. När, var, hur, konsistens, färg och lukt!

Så från att ha tillverkat 15 bajsblöjor om dagen till att bli förstoppad och inte skita på 4 dagar.. Troligtvis så är det väl det här med hennes troliga glutenintollerans som ligger bakom U-svängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback