Onsdag - Öppna förskolan, Hva

Ohh idag liksom igår fick jag en härlig sovmorgon! Fisen verkar ha fattat det här med att sova på morgonen :) Igår fick jag sova till 10 och idag till 10.30, iof med en vällingladdning på morgonen men det kan man leva med!
När vi väl hade kommit upp så blev det lite frukost för då hade Novalie hunnit bli hungrig igen! Jag verkligen kände imorse när jag vaknade att jag ville göra nått idag och bara komma hemifrån en stund så jag slog en pling till Sara för att kolla om det var nån öppen förskola, men hon hade givetvis ingen aning så då fick jag ringa Jonna och kolla.
Det var öppen förskola, vilken lycka! Ringde tillbaka till Sara och frågade om dom ville följa med.
Det knepiga var bara att klockan redan hade hunnit bli kvart i tolv så det blev snabba puckar! Novalie var tack och lov redan kläd och nyäten så det var bara jag som fick göra mig iordning i superspeed, men det gick ju det med! Kors i taket så hann vi och kom till och med först! Det var trevligare än vanligt på öppna föskolan idag, med undantag för det elaka barnet som gick runt och slog och knuffade alla barnen. Både Novalie och Arabelle fick sig en redig smocka. Till slut hade alla vi andra flyttat oss från lekrummet ut i köket för att inte barnen skulle få smäll. Barnet och mamman var kvar i lekrummet. Barnet lekandes och mamman pratade i telefon vilket hon gjorde större delen av tiden där. Om jag inte fått allt om bakfoten så går en del av föräldraskapet ut på att uppfostra barnen till bra människor?!

Imorgon är det BVC. Det ska bli spännande och se om hon tjockat på sig lite!


Novalie gillar att åka BobbyCar :)


Hon har dock inte förstått sig på hur man tar sig upp på den igen..

Kommentarer
Postat av: Niccan

Alexander älskar också sin bobby car:-) Helt klart den bästa present han någonsin fått:-) Åh jäklar vad det går undan när han kommer.

2010-04-07 @ 21:10:28
URL: http://niccan.blogg.se/
Postat av: Sara 20år & tvåbarns mamma

Sv: Jag vet inte vi har inte sett dom än såg trailern för andra filmen på skivan så vi beställde den för det verkade bra se när vi fick hem den såg vi att det var dubbelfilm och att det visst var tvåan vi hade sett trailern på så nu måste vi kolla på bägge :)

2010-04-07 @ 21:43:01
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Niccan

Svar på kommentar i min blogg angående bobby car.



Ah det förstår jag. Vi har trösklar men inga 15 cm. Han lärde sig rätt fort hur man ska "hoppa" över dem ;-)

2010-04-07 @ 22:34:50
URL: http://niccan.blogg.se/
Postat av: Sara 20år & tvåbarns mamma

Sv: Kollade på den första filmen igår då var det ingen camping, kanske på nästa ;P

2010-04-08 @ 11:24:12
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback