Det blir aldrig som man tänkt sig

Jag vilken gårdag det blev.. Det var verkligen fullt ös medvetslös igår!

Först tvättade jag ju bilen som jag skrev innan jag åkte och jobbade och det var ju helt enligt planerna. Sen åkte jag ner till jobbet och gjorde det jag skulle. En av gubbarna har dött så det var inte riktigt samma stämning som det var där innan. Tänk vilken stor skillnad en enda människa kan göra! Det var alltid liv och rörelse och nu är det helt stilla..
Hur som, när klockan blev halv tio så var det bara en halvtimme kvar tills jag slutade och det var helt underbart för jag var skittrött! Då fick jag bara en känsla av att jag måste gå och titta på min mobil, varför har jag ingen aning om! Pappa hade försökt ringa några gånger och hade även skickat sms där det stod att han var på akuten för att han hade blivit sparkad av en ko på handleden. Detta var givetvis samma handled som han brutit 2 gånger innan så jag var rätt säker på att dom skulle säga att den var det igen. 10 poäng till mig, för efter röntgen konstaterade dom att den var det.
Dom är ju inte precis överdrivet snabba.. I väntrummet träffade vi en kille som hade varit med i en bilolycka eller blivit påkörd eller nått sånt och han hade varit där sen morgonen och hade inte ens fått komma upp till avdelningen. Så där satt den stackaren med nackkrage, armskena och några brutna revben och ingen verkade bry. I 14 timmar (!) hade han väntat på att få komma till avdelningen!! Allt annat var klart, det vara bara just det han väntade på. Ärligt talat så är det helt sinnessjukt!

Strax innan 4.00 var jag iaf hemma igen och då gick jag och la mig och sov som en stock tills Novalie tyckte det var dags att gå upp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback