Bara jag?

Äntligen är hockeyn slut! Är det bara jag som inte förstår mig på denna sinnessjuka hysteri runt denna sport? Alla blir så till sig att dom nästan kryper ur byxorna. Nu kan jag iaf pusta ut för kanal5 återgår till sin vanliga tablå! Tycker inte om när det blir såna avbrott i mina tvrutiner..

Idag har det återigen varit fullt ös medvetslös! Tom jobbade idag på förmiddagen så jag och Novalie roade oss själva tills han kom hem och när han väl var hemma så tog jag en promenad med dammsugaren på nedervåningnen för man drar in så jäkla mycket sand och grus denna årstiden. När jag var i sista rummet så kom Mona och Lasse, Toms päron. Dom skulle sälja sitt husvagnstält och det låg här så dom kom hit.
Inte långt därefter kom Sanna hem och en stund senare kom även Frida och Filippa :)
Den lilla sötungen ska vara här hos oss inatt och imorgon kan dom två roa varandra medan jag och Tom gör oss iordning inför dop och kalas!

Jag har märkt att mitt lilla barn är en smula egoistisk, svartsjuk och en smula elak. Hon ska ha allt som någon annan har och tar gärna till hårdhandskarna om hon inte får som hon vill och tar man i någon annan än henne så går hela världen under. Jag har klurat lite på vad man ska göra åt hennes ego-beteende. Nu är ju iof dom flesta barn ganska egocentriska och det kanske inte går att göra så mycket åt just nu men jag vill ju ändå att hon ska få en bra start och lära sig från början så hon inte beter sig på samma vis när hon är 15!
Jag får helt enkelt klura vidare på detta..

P.S. Tom ligger och sover i soffan och klockan är 21.10, stackars lilla karl, sliter ihjäl sig!
Ha en trevlig kväll :)

Kommentarer
Postat av: Melinda, 19 år & gravid

sv; det är synd att de här speciella namnen (som typ Novalie osv) blir allt mer vanliga. Då blir de inte lika speciella längre... Om jag får en pojk har jag tänkt mig Leon, dock är det också påväg att bli riktigt populärt! Hmm, problem där ;) Haha, men så länge man själv gillar namnet så spelar det ju egentligen ingen roll hur pass vanligt det är! =)

2010-04-25 @ 20:45:54
URL: http://pindilusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback