Bvc och Öppna förskolan

Idag tog jag äntligen tag i saken och åkte bort till öppna förskolan! Jag har tänkt göra det hur länge som helst, men nu när Novalie har börjat sova så länge vill jag inte riktigt ställa klockan för att dra med henne dit..
Som tur var vaknade hon tidigt idag så jag slapp väcka henne, det blev som vanligt att hon väckte mig, 5 minuter innan klockan ringde!
Oturligt nog så var det sista gången idag innan jul, synd tycker jag som faktiskt tyckte det var helt okej! Det var en mamma som var supertrevlig att prata med! Hon hade en liten bebis som var 3 månader, troligtvis blir hon Novalies blivande klasskamrat om vi väljer Fagerhultsskolan :)
I början var det "fri lek" i 45 minnuter, och Novalie hade superskoj med en pop-up pryl med djur som hoppar upp om man drar i spakar och trycker på knappar. Sen var det förstås väldigt underhållande att titta på dom äldre barnen när dom lekte!
Efter det så var det sångstund, och detta var riktigt kul! Idag blev det dans kring granen och det innebar den riktiga prästens lilla kråka när alla slänger sig mot mitten, och det var ju skitkul! Och små grodorna såklart :) Efteråt blev det fika, och massa plus i kanten för det! Det fanns allt möjligt till oss föräldrar och de äldre barnen men dom har även tänkt på dom mindre barnen så alla Novalies favoriter stod framdukade, det vill säga majskrokar och smörgåsrån! Hon var helt slut stackaren när detta var över 2 timmar senare. Hon slocknade i bilen på vägen hem som tar typ 1½ minut högst, sen sov hon vidare när jag tagit av henne kläderna och lagt henne i sängen. Helt utslagen!

På eftermiddagen bar det av till BVC med för 6-månaderskontroll :) hon har blivit stor lillskruttan! Hela 7,5 kilo och 64 cm lång! Detta gör att jag inte riktigt kan förstå hur storlek 68 kan vara för litet, men hon var väl lång överkropp eller nått.. Läkarkontrollen gick jättebra och allt såg fint ut. Hon lyckades kissa ner hela skötbordet när hon satt och tittade på läkaren! Go girl! Haha.
Passade även på att få knorr-sprutan. Fick reda på en sak jag inte hade en aning om, läkaren berättade för mig att det var vanligare att vuxna fick biverkningar av vaccinet än barnen! Och skulle hon nu få någon biverkning så är det troligtvid bättre än att få knorrsjukan och ligga kopplad till en maskin som andas åt henne..

Om en stund börjar Kniven mot strupen på trean som är från Västgöte. Det ligger här borta utmed vägen mot stan så det måste bara ses!!



Såhär trött är man efter öppna förskolan.
Måste erkänna att hon ser rätt arg ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback