Alla dessa måsten

Hade en rolig diskussion med Sara för en stund sen om alla dessa måsten.
Egentligen så måste man ju ingenting, men man borde.

Det är inget som säger att jag MÅSTE jobba, cykla med cykelhjälm eller ha körkort när jag kör bil. Däremot så bör man ju ha det för annars får det konsekvenser. Jobbar jag inte kan jag inte betala mina räkningar och cyklar jag utan cykelhjälm kan jag skada mig om det händer en olycka. Nu cyklar jag ju aldrig så det är inget stort problem..
Vad gör det om jag inte tvättar just idag även fast jag borde. Jo det får konsekvenser senare när tvätthögen är ännu större och tar ännu längre tid att få ordning på. Men alla dessa måsten, jag är trött på ordet och dess innebörd.

Idag borde jag:
Ta tag i tvätten
Planera middagen
Städa lite
Ringa BVC

Vi får se om det blir något av det gjort - annars får jag helt enkelt ta konsekvenserna!
Vad svammligt det här blev då, det lät ju så bra när jag tänkte det haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback