Då beger vi oss hemåt igen!

Vi kom hem från Öland förra fredagen efter några intensiva men väldigt mysiga och roliga dagar :) vi var ju på djurparken en dag och sen var vi och gick i Trollskogen en dag, barnen traskade 4,5 km utan större problem! Den sista km var den som började tröttna men överlag var det väldigt lite gnäll iom att dom gillar skogen!

Väl hemma så var det i stort sett bara tvätta, fixa och packa om. Novalie hann med att sova en natt hos en kompis och vi hade henne henne en natt innan det var dags för avfärd igen! Denna gången bar det av mot Dalarna till mamma och Åke. Här uppe har vi tagit det lite lugnare och inte flängt runt så mycket. I onsdags var vi på strursfarmen i Borlänge och fick en rundtur, stod på strutsägg, kollade på kycklingarna, lekte i lekparken och åt glass gjord på strutsägg :)
Sen har det ju badats en hel del i poolen med! Igår var vi på gårdsfest hos mamma och Åkes kompisar men vi traskade hem runt 18.

Nu ska det faktiskt bli rätt skönt att komma hem till huset och våra djur ❤️ jag tackar innerligt för hjälpen vi fått dessa två veckor med katterna och pippisarna, utan er hade vi aldrig kunnat åka iväg!
Nu har kah två veckor semester kvar, gud vad tiden går.. nästa vecka är jah solo för Fredrik måste jobba :( men om det äe möjligt med djurvakt och husvakt så ska vi försöka komma iväg med husbilen näst-nästa vecka, bara jag och Fredrik 😊

Nu har vi 4-5 roliga timmar kvar tills vi är hemma! Måste faktiskt erkänna att barnen är väldigt duktiga på att sitta i bilen såhär mycket, när vi väl är hemma igen tror jag vi gjort en sisådär 200 mil på dessa två veckor..

Några bilder vill inte telefonen ladda upp så det får vi klara oss utan 😁

Dag 2, Öland

Imorse slog barnen upp sina små blå vid 06.30 trots att dom inte kom i säng förrän sent igår kväll och somnade vid 22.30..

Som den ultimata Svensson-morsa jag är (som led av en smula sömnbrist på grund av att jag delade säng med en vild 5-åring) så mutade jag barnen med mobiltelefon och surfplatta för att dra ut lite på lidandet och behöva gå upp. Det funkade till 8.00 ungefär 😃 medan jag plockade fram frukost var dom ute i lekparken!

Efter frukosten fixade vi iordning oss och packade väskorna för att bege oss till Ölands djur- och nöjespark.
Vi tittade lite på djuren men sen blev det mest karuseller och bad på vattenlandet. Sockervadd och radiobilar var naturligtvis med på dagens agenda! Jag tror vi var där i 4-5 timmar innan vi begav oss till Färjestadens Hamngrill för lite välbehövlig middag.

Sen bar det av tillbaka till campingen där jag trodde att nu jäklar ska jag få sitta en stund! Nope. Barnen ville bada mer! Denna gången fick det bli havet, så sagt och gjort var det bara packa om väskan med dom nytumlade handdukarna och gå ner till vattnet. Novalie plockade snäckor och Wiggo och Sixten hade lerkrig..

Till kvällsmat idag blev det enkel korvgrillning och efter middagen tog jag och Wiggo en mysig promenad, sen möttes vi upp allihop nere vid havet för att titta på solnedgången ❤️ det blev ännu en sen kväll idag och jag tror inte barnen somnade förrän 22.30 idag heller, men är det sommar så är det!

Imorgon är det en anordnad barnaktivitet här på campingen, man lämnar barnen vid 09 och hämtar vid 11!
2 timmar att sitta ner och göra ingenting! Är det fint väder ska jag ta med mig hörlurarna och gå ner och sätta mig på stranden och bara vara och lyssna på musik 😊

Slänggungorna
Sockervadd, hur tänkte jag där? 😂
"Bebiskarusell" enligt Wiggo
Mat på Hamngrillen i Färjestaden
Bad i havet är obligatoriskt när man är vid havet! Iaf om man är barn och omge har några gränder för hur jävla kallt badvatten kan va 😂
Sanering av 3 stycken barn efter denna badstunden, men kul hade dom och det är det enda som räknas!
Så fint ❤️
Älskade unge, så stort över sina snäckor ❤️
No words needed.
Novalie, Wiggo och Leo spatserar ned till toaletterna för at borsta sina tänder, trots att vi har vask i stugan 😜 bara för att.

Semester på Öland, juli 2017

Tjipp tjillevipp! När jag ser tillbaka på mina blogginlägg så är dom rätt dystra faktiskt, men nu känns mitt liv stabilt och jag känner mig lyckligare och tryggare än någonsin!

Mycket har hänt sen sist, barnen växer så det knakar, Novalie har slutat första klass och nästa år börjar Wiggo förskoleklass. Vi bor kvar ute i vår mysiga stuga i skogen utanför Vaggeryd pch har sedan några månader tillbaka även några höns :)

Dom senaste åren har vi inte lyckats få till någon semester så i år planerade vi in en resa till Öland med barnen. Tanken var först att tälta, sedan var tanken att dra med en husvagn men sedan slutade det med att vi hyrde en stuga.
Vi blev inte ensamma på resan utan med oss fick vi våra relativt nyfunna vänner Pontus och Veronica och deras 8-åring Leo :) vi åkte idag och planerar att stanna till fredag. Efter mycket stimm och en del packning i sista minuten så kom vi iallafall iväg som planerat vid 12-tiden och efter någon kissepaus, chaufförsbyte och ett längre lunchstopp så anlände vi iallafall till camping vid 16.30.
Då installerade vi oss lite i stugorna och sedan ville barnen gå och bada nere vid det jättefina poolområdet dom har här på campingen. Efter bad så åkte vi iväg till Ica i Köpingsvik och handlade för kvällens hamburgergrillning.
Barnen har knatat runt lite själva och utforskat lite och även hittat en och annan lekkamrat. Nu senare på kvällen var jag, Novalie, Wiggo och Leo nere vid havet och det var så himla fint!

22.30 kom dom i säng och efter 11 minuter på en Pettson och Findus-saga hade alla 3 tvärslocknat!
Imorgon väntas Ölands djurpark :)

Inpackade i bilen!
Glasspaus i Lessebo
Ölandsbron, med målet i sikte
Efter lunch hade barnen massvis med spring i benen pch roade sig med en sten
Mitt hjärta ❤️
Kvällsdopp i det fina poolområdet