En helt vanlig dag i det Gullskogiska huset

Ja Gullskog heter då "byn" vi bor i, det består av en sisådär 4-5 hus och vårt är ett utav dom.
Novalie blev lämnad på dagis för en stund sen och jag har precis slängt ihop en glutenfri fläskpannkaka som står på gräddning i ugnen. Det kan ju vara bra att få i sig något vettigt innan man åker och jobbar och sen att det finns lite mat till Tom och Novalie när dom kommer hem så ungen slipper leva på burkmat och gubben på mackor..

Gårkvällen på jobbet gick bra, inga problem alls och allt flöt på. När jag kom hem var jag helt slut och gick raka vägen upp och lade mig. Men som så många kvällar tidigare så får jag jätteont i magen så fort jag lägger mig för att sova och jag kan inte fatta vad det här beror på :/ jag jänner ingenting på dagarna men så fort jag lägger mig för natten!
Inatt blev det så illa så jag var tvungen att gå upp och sätta mig och ta en alvedon. Klockan var nog närmare 02 när jag väl kunde somna.. Men sen på morgonen när jag vaknar är det helt borta!

Imorse tog jag iaf lill-kiddo på bar gärning! Precis när jag slår upp ögonen står hon mitt framför mig och rycker och river i blöjan i ett desperat försök att få av den! Pyjamasen hade hon redan fått av sig utan problem och som vanligt på morgonen var blöjan överfull av både det ena och det andra, men HA där fick jag henne och kunde avstyra det som komma skulle :) så slutet gott allting gott.



Svammel svammel..

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Kanske dags att köra pott-träning nu då!?:=)

2011-02-01 @ 22:35:04
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar

Nope men du vet Jadie blir ju kass i magen en gång i månaden så nu är den perioden över igen tror jag, Arabelle har inte mått så bra nu, gråter mycket osv och så har hon spytt tre gånger med tre dagars mellanrum så det är inte magsjuka.

2011-02-03 @ 14:48:20
URL: http://Http://Neccin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback