Men för i helvete!

Än en gång har jag börjat fundera på om folk får sina körkort i CornFlakespakten! Eller är det kanske bara jag som är helt blåst på detta med regler och skit? Tror faktiskt inte det.. Jag märker iaf om det är något jag gör i trafiken som kan bli lite knasigt ibland med andra verkar inte göra det.

Dagens resultat: 1 tut

Idag har jag, Sara och Novalie hade varit uppe på A6 och gjort lite ärenden på Ikea. Jag lämnade tillbaka grindförlängningen som vi inte behövde till trappan och Sara shoppade en fin ram till förstoringen på barnen.
Nu till dagens blodtryckshöjning:
På väg ifrån A6 så är det ungefär 4 rondeller man måste ta sig igenom för att komma ut på E4:an och jag tog dom första riktigt jävla snyggt i rätt fil och blinka och grejer. Men sen gick det åt helvete. 
Jag ligger i vänsterfilen eftersom jag ska svänga vänster och i filen brevid mig till höger kommer det en annan nisse som ska rakt fram. Istället för att hålla sig i sin fil tänkte dumhuvet att "aha, om jag genar lite och kör i båda filerna samtidigt så behöver jag inte vrida så mycket på ratten" och typ i den sekunden höll det på att smälla.. Dessa rondeller är tvåfiliga och tanken är väl att om man vet vart man har bilen så ska det gå att göra brevid varandra!
Där fick jag använda tuten för att markera för dumhuvudet att så kan man inte göra!
Tur att jag är så rackarns alert och på helspänn annars hade vi la legat på sjukan nu.




Vad gillar ni min helgrymma Paintbild?
Den röda bilen är min :D
Den blå är dumhuvdets..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback