Vilken underbar människa som tänker på oss tjockisar!

Som vanligt så har jag glidit in på j-nytt.se och hittade en artikel om en tjej som ska öppna en butik med underkläder för kurviga i Huskvarna. Det här var nog det bästa jag har hört på hela dagen tror jag!
När man som jag är modell större och inte kommer dom där snygga trosorna i stolek XS och dom där så finns det inte mycket att välja på förutom 7-pack vita damtrosor från Ullared med rosa eller blå blommor på.  

Det känns som om marknaden idag är så inriktade på den tunnare delen av sveriges befolkning så att vi större nästan glöms bort. Eller iof, vissa affärer har ju en speciell avdelning med namn som "big is beautful", XLNT och Generous. Varenda gång man går in i en butik och styr kosan mot en av dessa avdelningar får man nästan känslan av att alla kollar på en och tänker "aha, hon är så stor så hon måste gå till tjockisavdelningen".
Varför kan man inte bara ha en damavdelning med alla storlekar samlade?
Urvalet skulle då ökas drastiskt, för även om jag är stor vill jag vara fin!

Inget ont om smala tjejer som väger under 100 kilo, ni är skitsnygga! Detta handlar mer om butikerna..
Iaf, stort cred till tjejen i butiken! Den ska absolut besökas :)
Grattis älskling, du kanske får en sambo utan bomullstrosor á la XXXL till hösten!

Kommentarer
Postat av: Ida Tolshagen

Håller helt och hållet med dig!!

2010-07-05 @ 12:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback