Seriöst, vad F*N tänkte dom på?

Det snöade idag. Behöver jag säga mer?

Kul tänkte jag när jag tog dotter under armen och kutade ut till bilen, kul att glida ner till stan med sommardäck på bilaset. Kul om man skulle få sladd på biljävlen i Göteborgsbacken i 90 km/h. Inte alls!
Anledningen till att jag har sommardäck på bilen är regeringens nya snitsiga lag om att man ska byta från vinterdäck till sommardäck senast den 15:e april. Hade det inte varit för den nya lagen så hade dom fått sitta på till sista april som den gamla lagen tillät.
Tycker det är helsjukt för alla vet ju att april är en hemskt opålitlig månad när det gäller vädret.

Undantaget för denna lagen är att om det råder vinterväglag så får man ha vinterdäcken på. Men sure bettan det var rena rama högsommaren den 15:e april, det var typ 20 grader varmt och strååålande solsken. Givetvis bytte man då för lagen sa det. Ska vi då byta tillbaka till vinterdäcken dom 2 dagar som det kanske snöar och är halt och sen tillbaka till sommardäcken igen om några dagar när solen skiner igen? 
Varför inte bara låta det vara som det alltid varit? Skitbra ju! Varför ändra på något som fungerar?


Svar till Johanna: Jag har dubbade vinterdäck..

Kommentarer
Postat av: Satu

Hej vännen!

javisst var det där med prematur dockan en bra idé :-) Roligt att visa sen när dom tror sig vara så tuffa och stora;-)



Hur mår ni idag?

Kram satu

2010-04-21 @ 21:01:21
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Satu

va gulligt av dej!



jag är inne och kikar på din blogg också:)

2010-04-21 @ 21:07:13
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: ida rosenberg

Håller med dig totalt..

2010-04-21 @ 21:29:16
URL: http://oxov.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Michelle ;)



Angående vinterdäck så var det dubbdäcken du inte fick ha.

Odubbade vinterdäck får man ha fram till 1 maj ;)

2010-04-24 @ 09:58:00
Postat av: Johanna

Ok, jag förstår att du blir irriterad. Jag fattar inte heller varför de har ändrat reglerna... Men men, nu är det vår iaf! :D

2010-04-25 @ 22:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback