Kan inte sova

.. dels för att Sara har visat mig spelet Scarab Solitaire på facebook som för övrigt är som knark, beroendeframkallande!! Har suttit hur länge som helst nu, jag sa till Tom att jag kommer snart när han gick och la sig vid halv tio, nu är klockan tolv men jag skulle ju bara spela en omgång.. Högerhanden är iskall och jag börjar få ont i armbågen! Kanske dags att ge upp för idag?!

Det andra jag funderar över är den jävla försäkringen på bilen. Förra året när vi köpte den så föräskrade vi den på ett helår, och snart är det dags igen. Problemet är bara att dessa pengar inte finns att hosta upp bara sådär just nu, och eftersom inkomsten inte varit den bästa så har jag inte haft möjlighet att spara till det heller.. Det har ju varit himla smidigt att slippa tänka på försäkringen varje månad, men det lutar åt att behöva ta det månadsvis på autogiro (som jag för övrigt hatar).. Föräskringsbolaget tillåter bara autogiro om man vill ha det månadsvis, men jag vill ha en faktura hemskickad varje månad för då känner jag att jag har lite mer koll på pengarna och jag vet med säkerhet att det kommer in! Skulle en krona saknas när dom ska in och dra på autogiro så funkar det inte och man får påminnelse och skit, nej tack!
Blä bilskrälle, älskar den och hatar den på samma gång!

Novalie somnade gott idag iaf, efter att ha legat och myst i soffan innan läggdags somnade hon som en stock när vi la in henne. Hon har kommit på hur kul det låter när man "klickar" med tungan, så det har hon pysslat med mer eller mindre halva dagen. Vi har dessutom sänkt hennes säng idag så nu får man ont i ryggen av att lägga ner henne, härligt! På tal om ryggen är inte den i superskick och gör ont..
Här om dan rotade vi lite i lådorna jag fick med från mamma förra julen, och hittade min gamla leksak, som Novalie tycker är jättegod och bita på och slåss med ;)
 

Nehepp, sovdags! Ska bara spela en gång till...


God pryl det där..



Mammas lilla fotomodell/dreggelmonster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback