MalteMus och marknad

Nu har vi varit husägare i lite mer än en månad och vi har kommit iordning hyffsat! :) 
All den gräsliga furun är målad och det känns helt okej! Så småningom ska badrummet göras iordning och köket ska få sig en omgång och tilläggsisoleras och piffas till. 
Men nu under sommaren är det nog trädgården som det går åt mest tid till, vi bor ju som sagt i skogen och har granarna och tallarna snudd på in på husknuten. Rabatterna är inte överdrivet roliga och gräsmattan (läs mossmattan) kanske behöver ses över..
Men just nu bor vi bara in oss :) 

Idag har vi varit på Skillingaryds veteranmarknad och kollade läget, det var inte så mycket att ha men Malte fick komma ut och socialtränas lite och han var faktiskt över förväntan duktig!
Dragandet i kopplet börjar släppa efter flera månaders slit och han gick hyffsat vid min sida när vi trakdade fältet upp och ner. När vi stannade till satta han sig ner och när vi stannade och pratade med Fredriks kompis så lade han sig snällt vid mina fötter och väntade utan gnäll och drag. Kul att se att allt man jobbat med faktiskt ger utdelning. Sen var han ju tvungen gnälla lite mot mötande hundar för han vill ju sååå gärna hälsa och helst utav allt leka, men när han märkte att det inte funkade gav han sig med det också efter en stund och jag gick medvetet mot andra hundar just för att han ska lära sig hur man beter sig. 
Han är duktig min lilla fis <3 
 
Efter marknaden fick jag för mig att baka lite, Fredrik åkte till verkstan och pillade med sin gamla moped.
Det blev en gula kakan, en kärleksmums med riven vit choklad och en rulltårta med grädde och jordgubbssylt. Det var jobbigt så jag tog en powernap på soffan och sen var energin tillbaka! Tog en sväng med Malte i skogen en timme och sen tog jag äntligen tag i gardinerna till vardagsrummet som jag väntat med alldeles för länge.. Men nu är det fint! :) det ser till och med ut som det bor någon här när man kommer nere på vägen. Jag har till och med tänt 2 lyktor och ställt på trappen, så myysigt!
Nu tänker jag slänga mig på soffan och glo på tv :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback