Malte

Jag har ju glömt att berätta för er 8-10 personer som fortfarande läser min blogg om Malte!
Jag berättade ju i förra inlägget om läget med barnen och omständigheterna som ledde till det valet jag och deras pappa tog tillsammans, livet känns tomt när jag inte har dom hos mig.. I flera år (sen pappa fick ta bort schäfern Ceto) har jag haft en längtan efter hund igen och nu kändes det rätt och det fungerar med livet vi lever. 
En hund ersätter ju inte på något vis ens barn som är det värdefullaste man har men det fyller ett tomrum. Någon att ta hand om och koncentrera sig på!
Idag var första gången Malte var "iväg på egen hand", han var hos min pappa några timmar för att Fredrik skulle svetsa och det är inte bra för ögonen för varken människor eller djur. Det kändes lustigt och tomt utan min skugga, han är alltid i närheten! 
På dagarna är Malte med i verkstan och charmar alla som kommer in genom dörren! Efter att dom fått sig en liten utskällning först då..
Vi är anmälda på brukshundsklubben och börjar en grundkurs den 10/3 :) ska bli väldigt roligt och jag ser det som en investering för framtiden! Hoppas han tycker det med, men så länge det finns godis i fickan uppskattar han det mesta.
Han är redan jätteduktig men jag tror att han har potential inom lydnad, och vem vet kanske agility med? Genom en grupp på Facebook har vi även träffat massa härligt hundfolk och promenerat och lekt med! Han funkar jättefint med andra hundar :) 
Malte är 6 1/2 månad och är 75% golden och 25% flatcoated retriver.












<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback