Tisdagssvammel

Det är lite ljummet ute måste jag säga, strax över 30 grader visar termometern på väggen i hallen :/ jobbigt bara att det ska vara så kvavt, men dom har varnat för åska så vi får väl hoppas att det brakar loss ordentligt så man kan andas igen. Nu behöver jag ju inte längre oroa mig för att inte kunna se BigBrother pga utdragna kontakter eftersom det var final i söndags (jag känner mig nu väldigt tom).

Jag har även hunnit med ett litet besök hos tandläkaren och jag betalade så mycket som 50 kronor för undersökningen idag, helt i min smak! Jag hade dessutom inte ett enda hål, men behöver en sväng till tandhygienisten för att skrapa tandsten och polera lite. Men vet ni vad? Det kan jag leva med så länge jag slipper höra borren! :D
Nästa vecka är det Novalies tur att träffa tandhygienisten för en kontroll men redan imorgon är det dags för BVC för en liten vikt och längdcheck!

Hon gör förresten stora framsteg min lilla tjej :) imorse tog vi av blöjan och ställde fram pottan, jag förklarade tydligt att hon skulle sätta sig på pottan om hon var kissnödig eller bajsnödig. Det dröjde inte länge innan hon kom springande och sa att hon hade kissat på pottan, men när vi tittade i den så var det bajs (första gången)!
Och precis innan vi skulle åka till dagis frågade jag henne om hon ville gå på pottan, men det ville hon minsann inte, hon skulle kissa på toaletten! Jag trodde faktiskt inte att det skulle bli något, men det blev det!
Duktiga tjejen <3 snart är det dags att köpa trosor tror jag! Finns det så små förresten? :S



Från gårdagen

Kommentarer
Postat av: jonna

jag har köpt trorsor till Filippa det finns i storlek 86/92 och ta tre betala för två på lindex. ;) Finns i bara storlek 86 me på olssons på österängen. :)

2011-06-07 @ 22:44:04
URL: http://johannablomberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback