Några skrämmande minuter

Kom hem från jobbet för en stund sen och det har flytit på bra ikväll :) dessutom har jag jobbat med Ulrika och det är minsann inte varje dag! Som vanligt på väg hem så brukar jag prata en stund i telefon med Sara, det är stunden på dagen jag får prata i fred utan någon hängandes i byxorna.
Av någon anledning bröts samtalet och inte långt därefter fick jag tvärnita, två katter i slagsmål flög över vägen så tussarna rök. Jag missade dom som tur är för fy det hade jag aldrig kunnat ha på mitt samvete!
Sen svängde jag upp på vår lilla grusväg och skulle precis parkera bilen när jag ser hur det blänker till av två ögon och tänker att det är Doris som är ute och roar sig. Men icke sa nicke den var randig i fejset och det var inte ens katt, utan en grävling!! Livrädd som jag är för såna djur man inte kan klappa sprang jag i 280 till dörren samtidigt som jag försökte locka på Doris som jag anade var ute och hon kom minsann. Precis när jag sätter i nyckeln i dörrhålet brakar det till bakom mig och hjärtat hoppar upp i halsgropen. Som tur var det bara en sopborste som ramlade omkull.. Jag överlevde, och katten med!

På tal om annat så har vi haft besök av Therese och Jezzie idag :) varmt som det har varit så har hon sprungit utan blöja hela dagen och pottan har stått parkerad på gräsmattan. Inte mindre än 4 gånger har hon kissat på den idag (och en gång på köksgolvet när hon satt och åt).
Ska se om jag kan lägga upp lite bilder imorgon!

Nu är det natten så jag orkar upp imorgon!



Söt rackare, men ingen man vill ha som granne! Doris överlever natten iaf, och det är jag glad för!
Nog för att hon löper och jag vill ha en kull kattungar, men inte gärna med en grävling :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback