sluta röka.

Nu är tiden inne en gång för alla! Michelle ska nämligen sluta röka!
Igår var jag på vårdcentralen och gjorde ett lungfunktionstest och det var inte mycket att hurra för.. Är det så illa nu, hur ska det så vara om några år om jag fortsätter?
Det är inte lätt det här vill jag lova, men jag ska ge det en ärlig chans och ge mig fan på att jag ska klara det! Och tänk bara vad med pengar vi ska spara :) ca 15-20000 om året! Det är sjukt egentligen vilka summor det är. Jag slutar inte helt på en gång, jag börjar med att dra ner. '
Jag vill fortfarande ha den där ciggiluringen på morgonen, den är viktig! Jag tillåter mig även att ta en efter maten, dvs frukost, lunch och middag, inte varje gång jag stoppat något i munnen. Igårkväll när vi hade ätit kvällsmat kände jag till och med att jag kunde klara mig utan, och innan jag lade mig klarade jag mig också utan!

Hittills idag har jag rökt 2 ciggaretter och klockan är snart 15.30 :) Jag kan säga att jag hade aldrig klarat det så bra utan mina sugtabletter med lite nikotin i.. Jag köpte även en spray men den var så fasligt stark så den tar jag bara om det är riktigt illa!





Note to myself on ytterdörren!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lycka till hjärtat! Det går!

Puss & kram mamma

2011-12-15 @ 15:58:48
Postat av: Sarah

Lycka till gumman <3

Du kommer klara det galant,

bara du sätter manken till!

2011-12-15 @ 16:33:35
URL: http://toffelsmurfen.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och Lili.

Jättebra Michelle, det kommer gå galant!

2011-12-15 @ 19:54:37
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Caroline

Alltid bra att sluta med nikotinläkemedel :) Läser en bok om sluta röka/snusa och ska sluta snusa i januari (har inte råd innan dess :P). Det är bättre att dra ner till typ fem och sen gå på niktinläkemedel än att stanna på en cigg/dag för då ökar man lättare igen och kommer tillbaka till sina gamla vanor. Lycka till <3

2011-12-15 @ 20:48:47
URL: http://haljestigs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback