Så j*vla underbart!

Nu känns det som om det börjar rätta till sig för Novalie :) det sa jag iof för några dagar sen med men då gick det bara utför, men nu är jag riktigt positiv! I 2 hela dagar nu har hon varit ganska pigg och glad så jag går som på moln här hemma och är världens lyckligaste!
Det verkar som om hennes matlust sakta men säkert börjar komma tillbaka och hon går även lite mer..
Imorse var vi iaf på dietistmottagningen och fick träffa 2 dietister och båda verkade jättebra :) dom berättade lite om det här med gluten och frågade lite om hur vi märkte att något var fel osv så jag berättade att det började med vikten och visade hennes BVC kurva. Den lite mer erfarna dietisten sa att det var en typisk kurva för ett barn med celiaki (glutenintollerans). Hon frågade till och med om hon fick kopiera den och använda som undervisningsmaterial till sina studenter, och inte oss emot. Om den nu är så typisk varför har inte en jävel kommit på det tidigare??

Eftersom Novalie idag varit så pigg så har vi varit ute och lekt, renast sandlådan från löv och planterat höstblommorna mamma köpte för över en vecka sen.. Innan har det inte funnits någon ork, men idag så!
Nu ska jag sätta mig och fylla i anmälan till HSAN och sen ska jag skicka papprena till apoteket som ger oss rabatterad glutenfri basmat som pasta och sånt.




Såhär dålig har hon varit vår lilla tjej, detta var när hon var som värst..


Men idag var vi såhär glada vid matbordet!


Och åt jättebra!


Sen provade vi nya overallen och gick ut i höstvädret


Också planterade vi lite höstfint! Dumt bara att all jord hamnade på trappan..

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin

Usch lilla gumman då, vad skönt att det äntligen går åt rätt håll! :)

2010-09-21 @ 19:18:57
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: anki millys mamma

va fin overallen vart:)

2010-09-24 @ 14:41:36
URL: http://mammamumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback