Dag 3 - Mina föräldrar

Idag ska jag berätta lite om mina föräldrar!
Mamma och pappa träffades genom min faster Carina någon gång på det glada 80-talet. Under tiden tillsammans bodde dom i Stockholmsområdet, jobbade på Securitas, åkte MC och skaffade mig. 1989 föddes jag och några år därpå så skiljde dom sig. Pappa bodde i några år uppe i Värmland men flyttade sedan tillbaka ner till Stockholm för att sedan 2000 flytta ner hit till Jönköping.


Min mamma heter Eva och föddes en dag i oktober för en sisådär 49 år sen. Hon har en ny karl och en 3-4 katter.
Hon är en underbar mamma som alltid ställer upp! Dessvärre så bor hon ända uppe i Dalarna så vi träffas inte så mycket :/
Jag kan inte påstå att vi alltid har kommit överens för det vore riktig bullshit, men hur mycket vi än gapat och skrikit på varandra så har det inte dröjt länge innan vi blivit sams igen.

Min pappa heter Keith och föddes någonstans i dom värmländska urskogarna dagen innan nyårsafton för 53 år sedan. Han bor utanför Lekeryd i ett litet gult hus på landet med hunden Ceto.
Pappa är en suverän pappa/morfar och finns alltid till hands om vi behöver hjälp. På midsommarafton var alla så himla upptagna, men vem ställer upp som barnvakt om inte pappa? Och för att inte prata om vilken bra bilmekaniker han är! Man ringer och säger att det låter lite här och lite där, ja men då är det ju så och så får man till svar. Släng dig i väggen Bosse Bildoktorn!




Toms föräldrar till vänster och mina till höger :)

Jag älskar er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback