Tomteland och Orsa Björnpark

I måndags när vi vaknade och hade ätit frukost vinkade vi hej då till Thomas, Tess och Totte och begav oss upp till Mora till Tomteland där vi busade och tittade på tomtar och troll. Efter det så åkte vi vidare till Orsa där mamma hade hyrt stuga. Där sov vi under natten och imorse när vi vaknat så packade vi ihop oss och besökte Orsa Björnpark. Det vill jag lova var värt varenda krona och Novalie var helt i extas :) här kommer lite bilder från dom senaste intensiva dagarna!

Vi satt i tomtens släde.
Jösses, vilken snygg karl jag har!
Sen träffade vi den här mannen
Alla var dock inte lika impade av den skäggiga mannen..
Allra minst Novalie
Det bästa med Tomteland var vattenpölarna!!
Lekplatsen i stugbyn var inte så pjåkig den heller. Novalie har stenkoll på färgerna!
F
Är han farlig? Frågade Novalie om alla djuren vi träffade idag.. Minst farlig var nog vargen i plywood som vi träffade precis när vi kom in..
Desto farligare är dessa. Kisskisskiss lockade Novalie.
En av tigrarna hade Novalie i sikte precis hela tiden vi var där! När hon gick åt ena hållet följde den efter och när hon vände så gick den efter. Hon var väl det lättaste bytet i vår flock antar jag. Så liten och såbar..
Mina två <3 så himla vacker utsikt var det på detta stället! Längst uppe på berget hade tigrarna sitt tillhåll.
En liten nallebjörn
Tyvärr blev det inte så mycket kort från varken Tomteland eller djurparken :/ men det får duga!

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och Lili.

ooh, jag längtar till jul ;)

2011-09-19 @ 08:59:44
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback