Dag 4 - Det här åt jag idag

.. men ärligt, vem fan bryr sig?

Eftersom vi går upp sådär äckligt tidigt på morgonen när jag jobbar dag så blev det ingen frukost här hemma. Novalie äter ju fortfarande sin välling till frukost i soffan så vi skippar det. Istället så köpte jag mig en jättesmaskig baguette till frukost med skagenröra på runt 10-tiden.  
Några timmar senare så tog jag en snabblunch och slängde i mig min matlåda som jag hade med mig, den innehöll rester från igår, dvs potatisgratäng och fläskfilé. Anledningen till att jag idag åt ståendes var för att jag idag fick punktering på min förbannade bil. Som tur är har jag en sån underbar kollega, Helene som hjälpte mig att byta :) mitt på Hallmansvägen låg hon på knä bland bussar, bilar och traktorer med sina lila vantar och bytte däcket. Själv stod jag som ett fån brevid och tittade på!

Tillbaka till mitt ätande.. Vi hade personalmöte på jobbet och idag fanns det frukt och pepparkakor på bordet så det slank ner ett gäng vindruvor, en clementin och några pepparkakor.
Efter mötet var det bara att bege sig hemåt på ett snabbesök innan det var dags att åka och jobba en sväng till. Det serverades rester, åhh vad jag älskar rester! Det fick bli potatisgratäng från igår och grillad kyckling till det :) måste säga att det var hemskt gott!

Kvällen avslutar jag med ett glas vatten.
Jag får dessutom inte glömma att smörja mina händer, dom är ärligt talat som femmans sandpapper, helt jäkla snustorra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback