Vecka 33

Tjolahej tjolahopp, så traskar vi in i vecka 33 idag :) baaaara 7 veckor kvar!
Enligt gravidappen är bebis nu ca 43cm lång och väger ungefär 2,2 kilo.
När Novalie föddes vägde hon 2,6 kilo och var 47 cm lång!

Nästa vecka ska vi på tillväxtultraljud för att se att denna krabaten växer som den ska, har för mig att Novalie låg på -25% på kurvan när hon föddes.. Ska även bli spännande och se om jag får en normal förlossning som startar av sig själv eller om det blir igångsättning igen..

Med alla kontroller och igångsättningen osv som var med Novalie så vill jag att allt bara ska vara helt normalt denna gång så man får uppleva det med.
Också får bebis jättegärna väga liiiite mer, det gör inget :) då kanske jag slipper stanna på BB så länge, jag var ingen större fantast av det stället tyvärr..

Javisst, 55 dagar kvar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback