Nädå, jag är inte alls avis..

Till både höger och vänster "ploppar" det ut små söta bebisar denna veckan! Jag är bara lite bitter över att jag själv inte blev gravid lite tidigare, eller jo det blev jag ju iof men det slutade i missfall :( nu måste jag vänta ytterligare 2 månader innan jag får träffa vår nästa stjärna <3
Men hade jag inte fått missfallet så hade inte den här bebisen varit just den här bebisen..
 
Först ut i vänskapskretsen var Alexandra som i slutet av veckan fick lilla Leo, och i förrgår kväll fick även Jennie sin lilla Matilda :) ja nu väntar vi även på och se vad Emma får för liten krabat denna veckan.. 
Fattar ni att jag tycker det är drygt att vänta? ;) alla dessa söta bebisar tar över min facebook snart haha! 
Får gotta mig i andras lycka så länge och tänka att den som väntar på nått gott aldrig väntar för länge..
 
Förmiddagen har jag ägnat åt att försöka tygla min lilla dotters 3-års trots och hysteriutbrott. Det gick väl sådär men hon blev visst också lite trött så hon somnade som en stock i vår säng när hon hade lugnat ner sig. 
Mellan varven har jag försökt fylla i lite böcker. Till bebis köpte jag en gravidbok för att dokumentera graviditeten och sist jag var i Ullared köpte jag en mina första år bok så dom har jag fyllt i lite i :) Novalies bok är redan komplett och ligger i hennes minneslåda! Däremot skriver jag även lite dagbok till henne med jämna mellanrum så den har jag skrivit lite i med! 
Vad är då en minneslåda? Själva lådan i sig är inget märkbart, en vit papplåda med lock från Ikea.
Det är innehållet som är det viktiga! 
 
 
I Novalies minneslåda finns bland annat hennes bok, dagboken, hennes första skor, en prematurblöja, första napparna, Jp från dagen hos föddes, BB-journal och journal från MVC, lite kläder och dop- och födelsedagskort. Mer lär det bli och allt får inte plats om man lägger allt man vill spara i den, så det gäller att välja :) Ett tips för alla er som får barn nu är att ha en sån låda, det är kul både för barn och föräldrar och kika i om några år!
 
Grattis Alex, Jennie och så småningom Emma!! :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback